۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
افزایش قیمت جهانی نقره به بالای ۲۱ دلار| آیا ریزش قیمت متوقف شده است؟
تحلیل بازار نقره؛

افزایش قیمت جهانی نقره به بالای ۲۱ دلار| آیا ریزش قیمت متوقف شده است؟

همزمان با بهبود شرایط بازارهای بین المللی، قیمت نقره برای دومین روز متوالی و پس از چند روز ریزش مداوم، روز چهارشنبه موفق به دستیابی به سطح ۲۱ دلار شد.

به گزارش بازار، همزمان با بهبود شرایط بازارهای بین المللی، قیمت نقره برای دومین روز متوالی و پس از چند روز ریزش مداوم، روز چهارشنبه موفق به دستیابی به سطح ۲۱ دلار شد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا پس از انتشار شاخص قیمت تولید در چین که نشان دهنده بهبود وضع اقتصادی در دومین اقتصاد جهان است، روندی افزایشی به خود گرفته و به نظر می رسد اثرات نامطلوب تصمیمات اخیر فدرال رزرو روی این فلز گرانبها تا حدی فاصله گرفته است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا پس از چند روز، سرانجام کاهش یافته و به کانال ۱۰۴ بازگشته است که همین موضوع نیز به افزایش قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی کمک شایانی کرده است.

از سوی دیگر، نقره از جمله فلزات صنعتی است که چینی ها بزرگترین خریدار آن در جهان به حساب می آیند. اکنون با بهبود وضعیت اقتصادی چین و ادامه روند بازگشایی کارخانه های صنعتی در این کشور، نقره نیز در حال خروج از روند نزولی خود است.

تحلیل تکنیکال قیمت نقره

افزایش قیمت جهانی نقره به بالای ۲۱ دلار| آیا ریزش قیمت متوقف شده است؟

در حال حاضر، اندیکاتور MACD محدوده خرید را برای نقره نشان داده و با اینحال، بر اساس سیگنال های اندیکاتور RSI۱۴، پیش بینی می شود که فشار فروش در صورت عبور قیمت از مقائمت مهم ۲۱.۲۰ افزایش یابد.

اما باید در نظر داشت که حتی در صورت افزایش قیمت به محدوده بالای ۲۱.۲ دلار، مقاومت HMA۲۰۰ ساعته در محدوده ۲۱.۳۵ دلار پیش روی گاوها قرار خواهد داشت. همچنین در صورتیکه گاوها بتوانند از دو مقاومت یاد شده عبور کنند، مقاومت بعدی روی ۲۲ دلار قرار خواهد داشت.

اما در صورتیکه قیمت از همین نقطه شروع به ریزش نماید، مهمترین حمایت پیش روی خریداران روی ۲۱ دلار و سپس ۰.۹۰ دلار قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۹٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha