۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
چرا باید به انواع نماهای شیشه ای توجه بیشتری نشان دهید

چرا باید به انواع نماهای شیشه ای توجه بیشتری نشان دهید

از گذشته تاکنون شیشه نقش مهمی در همه ساختمان‌ها داشته و به عنوان یکی از مصالح مهم و پرکاربرد هنگام ساخت یک ساختمان به شمار می‌آمده است.

به گزارش بازار، از گذشته تاکنون شیشه نقش مهمی در همه ساختمان‌ها داشته و به عنوان یکی از مصالح مهم و پرکاربرد هنگام ساخت یک ساختمان به شمار می‌آمده است؛ البته در گذشته استفاده از شیشه در یک ساختمان عموماً محدود به پنجره و در ها می‌شد؛ در صورتی که در حال حاضر استفاده‌های گسترده ای از شیشه در یک ساختمان می‌شود و از دیوار تا سقف‌ها قابلیت اجرا با متریال شیشه را دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نماهای شیشه ای بپردازیم و برخی از از پرطرفدارترین سازه‌های شیشه ای که در حال حاضر چه در ایران چه در سراسر جهان با استقبال زیادی مواجه شدند را مورد بررسی قرار دهیم.  

سقف شیشه ای یا همان اسکای لایت، نمای شیشه ای یا همان کرتین وال، جداکننده های شیشه‌ای یا در واقع همان پارتیشن های شیشه ای؛ مواردی هستند که در این مقاله قصد بررسی آنها را داریم.   اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالاً قصد دارید بخشی از ساختمان خود را با استفاده از متریال شیشه اجرا کنید یا صرفاً در رابطه با این متریال کنجکاو هستید. به شما اطمینان می‌دهیم که می توانید با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی سوالات خود را در رابطه با شیشه دریافت کرده و نگاه دیگری به استفاده از شیشه در ساختمان داشته باشید؛ بنابراین این انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل محبوبیت متریال شیشه

 همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم در گذشته از  شیشه به عنوان عضو سازه ای یک ساختمان استفاده نمی‌شد و تنها موارد استفاده از این متریال در یک ساختمان، پنجره و درها یا نورهای کوچک سقفی بودند، دلیل این کاربرد کم شیشه در ساختمان در گذشته این بود که شیشه به عنوان متریالی شکننده شناخته می‌شد که از ظرافت بالایی برخوردار بود و ممکن بود با هر ضربه به آسانی بشکند،   بنابراین مردم ترجیح می‌دادند که از انجام هرگونه ریسکی بپردازند و با استفاده از شیشه به صورت یک عضو سازه ای مانند دیوار یا سقف امنیت خود را تهدید نکنند.

پس از گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، تولید کننده های بسیاری شروع به کار کردند که شیشه را در کارخانه با سکوریت و لمینت کردن تقویت بخشیدند و و آن را به متریالی کاملاً مقاوم تبدیل کردند. به طوری که در حال حاضر شیشه‌های نشکن و ضد گلوله نیز داریم که به صورت تک جداره، دوجداره یا سه جداره در دیوار، سقف آسانسور و ... استفاده می‌شوند.

اجرای نمای شیشه ای نیازمند دانش مهندسی و مجریان حرفه‌ای است، چرا که در غیر این صورت ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری را برای ساکنین به وجود آورد، شرکت نما دیزاین اجرا و طراحی نمای شیشه ای شما را مطابق با استاندارد های روز مهندسی نما انجام می‌دهد.

مزایای استفاده از شیشه در ساختمان

شاید بتوان اولین دلیل محبوبیت شیشه را زیبایی منحصر به فرد آن دانست که باعث می‌شود یک ساختمان از حالت صلب خارج شود و به دلیل ظرافت زیادی که دارد ظاهری فوق العاده به آن ببخشد.

دیگر مزیت شیشه که احتمالا از از آن مطلع هستید، شفافیت این متریال است که باعث عبور نور می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که از نور طبیعی خورشید نهایت استفاده را ببرید و احتیاج کمتری به نورهای مصنوعی مانند لامپ یا مهتابی داشته باشید.

کاربردهای شیشه به عنوان یک عضو سازه‌ای

همانطور که گفتیم شیشه، استفاده‌های بسیار زیادی در ساختمان دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.  

اسکای لایت

سقف شیشه ای

اسکای لایت یا سقف شیشه ای، به سقف‌هایی گفته می‌شود که که متریال اصلی آن‌ شیشه است و علاوه بر تامین نور ساختمان، ویو زیبایی نیز ایجاد می‌کند. اسکای لایت در دو نوع متحرک و ثابت طراحی و اجرا می‌شود که در نوع ثابت آن بازشویی تعبیه نمی‌شود و در نوع متحرک می‌توان سقف را به صورت اتوماتیک یا دستی باز کرد. شیشه‌هایی که برای اجرای سقف شیشه‌ای به کار می‌روند، شیشه‌های سه جداره و نشکن لمینت سکوریت هستند.

اسکای لایت برای کاربری‌هایی مانند ساختمان‌های تجاری، اداری یا هتل‌ها بسیار مناسب است و نکته مهم دیگری که در رابطه با آن وجود دارد و باید بدانید این است که نوع متحرک سقف شیشه‌ای به علت وجود موتور مکانیکی و چالش‌های بیشتر اجرا، هزینه بیشتری نسبت به سقف شیشه ای ثابت دارد.

نمای شیشه ای

دیوارهای شیشه ای از دیگر استفاده‌های شیشه در ساختمان هستند. ساختمانی با نمای شیشه ای ارزش مالی بالایی دارد و علاوه بر آن، قابلیت اینکه به ساختمانی شاخص در منطقه تبدیل شود را دارد. اجرای نمای شیشه ای ساختمان باید توسط پیمانکاران و مجریان باسابقه در زمینه اجرای نمای خشک صورت بگیرد تا با کمترین مشکل و با بالاترین کیفیت ممکن اجرا شود.

سیستم‌های اجرای نمای شیشه‌ای شامل دو سیستم نمای کرتین وال و اسپایدر می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای مثال؛ نمای کرتین وال فریمی را ایجاد می‌کند که شیشه را درون خود جای می‌دهد، اما نمای اسپایدر با اتصالات نقطه‌ای این کار را انجام خواهد داد و بار شیشه را به سازه منتقل خواهد کرد.

کرتین وال

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌ شیشه ای از دیگر کاربردهای شیشه در ساختمان است که در انواع مختلف طرح‌دار، ساده، تک جداره و دوجداره اجرا می‌شود. پارتیشن‌ شیشه ای برای جداسازی فضاهای داخلی خصوصا در کاربری‌های اداری انتخابی مناسب هستند، زیرا با این جداکننده‌ها دید خوبی به همه فضاها وجود خواهد داشت.

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده ازشیشه در ساختمان پرداختیم و این متریال را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت نمادیزاین به آدرس https://nama.design/ مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این تیم در ارتباط باشید. نمادیزاین طراح و مجری تخصصی انواع نمای خشک مانند نمای شیشه ای است و که تا به حال طراحی 

کد خبر: ۲۰۹٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha