۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
تبادلات مالی مشکل تجار ایرانی| زمان مبادله کالا به کالا گذشته است
رئیس کانون سراسری انبوه سازان خبرداد؛

تبادلات مالی مشکل تجار ایرانی| زمان مبادله کالا به کالا گذشته است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: بازرگانان و تجار ما هنگام صادرات در برگشت پول مشکل دارند و مجبور هستند به جای پول، کالا دریافت کنند اما زمان مبادله کالا به کالا گذشته است.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اگر دولت بخواهد بخش خصوصی را تقویت کند، باید به آن آزادی داده و شرایط و امکانات لازم از جمله تسهیلات بانکی و امکان تبادلات مالی را برای آن ها فراهم کند.

این فعال اقتصادی گفت: دولت باید مشکلات سرمایه در گردش و تبادلات مالی را حل کرده و تورم را کنترل کند و اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بخش خصوصی تحرک کافی را داشته باشد و بتواند به چالش ها فائق آید.

وی بیان کرد: هم اکنون دولت خود را درگیر سیاست هایی کرده که مشخص است که نمی تواند تورم را مهار کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور ادامه داد: بازرگانان و تجار ما هنگام صادرات در برگشت پول مشکل دارند و مجبور هستند به جای پول، کالا دریافت کنند.

مرتضوی گفت: هم اکنون زمان مبادله کالا به کالا گذشته و این روش ها در دوران باستان کارایی داشت.

وی اضافه کرد: بازرگانان ما با شرایط سخت و با هزاران زحمت کالا را به مقصد می رسانند اما به دلیل مشکلات بانکی نمی توانند پول دریافت کنند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: با تهاتر منابع ملی مانند نفت نمی توان تورم را مهار کرد و با این کارها به جایی نخواهیم رسید.

مرتضوی ادامه داد: هم اکنون کیک اقتصادی کشور روز به روز در حال کوچک تر شدن بوده و می رود که در ورطه نابودی قرار بگیرد و ادامه این روند فجایع اقتصادی به دنبال دارد.

این فعال اقتصادی گفت: هم اکنون سهم ما در دنیا اندک بوده و ولی همان را هم بعضاً با تهاتر کالا یا منابع ملی دریافت می کنیم.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت ها بهره ببریم تا سد تحریم ها شکسته شده و امکان رفت و آمد تجاری با کل دنیا فراهم شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha