۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
بانک مرکزی اختیارات لازم را برای مدیریت بازار ارز دارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بانک مرکزی اختیارات لازم را برای مدیریت بازار ارز دارد

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود، فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، با اشاره به افزایش نرخ ارز و راهکارهای جلوگیری از آن، بیان کرد:اگر دولتمردان برنامه ارزی خود را که در مجلس هم مطرح کردند با یک حرکت جدی و مقتدر پیش ببرند،کاهش قیمت دلار در بازار چشم گیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نتواند آن بازیگری و مدیریت خود را در بازار ارز و براساس قوانینی که پیش بینی شده، انجام دهد، بهبودی در بازار ارز رخ نخواهد داد.حتی این اعتقاد وجود دارد که اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.

طغیانی با بیان اینکه بانک مرکزی اختیارات لازم را برای مدیریت بازار ارز دارد، بیان کرد: بانک مرکزی مقداری روی ارزهایی صادراتی که بیشتر هم برای شرکت های نیمه دولتی و خصولتی بوده و در حساب های تراستی این شرکت ها است، حاکمیت ضعیفی دارد و اغلب این شرکت ها هم در زیر مجموعه وزارت نفت، رفاه و صمت است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کشور در شرایطی قرار دارد که همه باید در این بخش همکاری کنند تا از این جنگ ارزی - اقتصادی عبور کنیم.

کد خبر: ۲۰۹٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha