۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
زیرساخت‌های دانش بنیان برای رفع محرومیت‌های قزوین تقویت شود
منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت‌های دانش بنیان برای رفع محرومیت‌های قزوین تقویت شود

قزوین - منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان با تقویت زیرساخت‌های دانش بنیان در عرصه‌های مختلف، گام‌های عملیاتی و بلندی را برای رفع محرومیت از مناطق محروم استان همانند طارم و الموت برداشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، فاطمه محمدبیگی در دیدار با جمعی از معتمدان و مردم منطقه طارم و الموت شرقی و غربی که در مسجد ثارالله (ع) قزوین تشکیل شد، اظهار داشت: ۲ منطقه محروم طارم و الموت را بارها به واسطه حضور در اردوهای جهادی از نزدیک دیده‌ام و می‌دانم که این ۲ منطقه نیاز ضروری به حمایت مسئولان برای حل مشکلات دارند.

 وی با اشاره به پیگیری‌های خود در این زمینه، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۱ روستا در منطقه الموت و طارم از نعمت گاز محروم است بنابراین در دیدار با مسئولان،  گازکشی به این روستاها پیگیری شد و همچنین تعیین تکلیف صنایع مس در این منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

منتخب مجلس یازدهم با اشاره به مشکل آب این مناطق، تصریح کرد: برای حل این مشکل نیازمند مجتمع‌های آب روستایی هستیم از این رو باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کنند. 

محمدبیگی با اشاره به آثار و برکات توجه به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: برای خروج از محرومیت در ۲ منطقه طارم و الموت به دنبال تهیه زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان هستیم، از سویی دیگر این مناطق به دلیل ظرفیتی که در حوزه گیاهان دارویی دارند می‌توانند محور صنایع مرتبط با این حوزه در منطقه باشند.

محمد بیگی در دیدار با تعدادی از معتمدان و مردم منطقه اقبال شرقی و غربی نیز،  اظهار داشت: قاطبه مجلس یازدهم را نیروهای انقلابی و کارآمد در بر گرفته اند، از این رو با وجود آنکه هنوز به طور رسمی فعالیت این مجلس شروع نشده اما جلسات متعددی برای حل مشکلات و تشکیل فراکسیون‌های کاربردی تشکیل شده است.

 وی افزود: از جمله این فراکسیون‌ها می‌توان به فراکسیون راهبردی اشاره کرد که در آن به دنبال اولویت‌بندی مسائل کلیدی مورد نیاز کشور هستیم تا براساس آن ریل گذاری لازم صورت گرفته و چشم انداز چهارساله فعالیت نمایندگان مجلس تهیه شود.

محمدبیگی ادامه داد: همچنین فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر فراکسیون‌های تشکیل شده در مجلس یازدهم است که می‌تواند بستر لازم را برای تقویت حوزه دانشگاهیان رقم بزند.

 منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به قابلیت‌های حوزه دانش بنیان در کشور، تمام تلاش خود را بر مبنای این اصل مهم پایه گذاری خواهم کرد تا بدین واسطه سرعت و بازدهی فعالیت‌های انجام شده در استان بیشتر و بهتر باشد.

محمدبیگی تاکید کرد: تامین مسکن برای نیازمندان، اشتغالزایی و گرفتن اعتبارات ملی برای پروژه‌های آب و راه روستایی از جمله اولویت‌های ما در مجلس خواهد بود چرا که در صورت تحقق می‌تواند اقتصاد استان و روستاهای آن را سر و سامان دهد.

کد خبر: ۲۰٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha