۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
مردم به التهاب و عطش کاذب بازار خودرو توجه نکنند
مدیرکل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت:

مردم به التهاب و عطش کاذب بازار خودرو توجه نکنند

جعفرپور، مدیر کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت اظهار داشت: هر خودروساز برای پیش فروش یک خودرو جدید باید بتواند دو خودرویی که پیش فروش کرده بود را به مشتری تحویل دهد.

به گزارش بازار، جعفرپور گفت: خودروسازان ایرانی متعهد شده اند تا در سال جاری حدود ۷۵۰ هزار خودرو را به مردم تحویل دهند.

وی افزود: تمامی این خودروها پیش فروش شده اند و مقدار اندکی از سفارش‌های موجود در این رقم در سال گذشته به ثبت رسیده اند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خودروسازان در تلاش هستند تا آخر مردادماه امسال تمامی تعهدات سال گذشته تامین کنند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته وزارت صمت اجازه پیش فروش را ۵۰ درصد کاهش داد، عنوان کرد: هر خودروساز برای پیش فروش یک خودرو جدید باید بتواند دو خودرویی که پیش فروش کرده بود را به مشتری تحویل دهد.

مدیرکل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت اظهار داشت: در سال جاری ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو را در قالب پیش فروش و فروش فوق العاده به فروش می رسند.

وی با بیان این که فروش های فوق العاده در زمان حداکثری سه ماهه تحویل داده می شوند، ادامه داد: همه پیش فروش ها قرار است تا در مدت یکساله به مشتری تحویل داده شوند.

جعفرپور با اشاره به این که نقدینگی همیشه به دنبال چاله می گردد تا آرام بگیرد، تصریح کرد: لازم بود در چند ماه گذشته برخی از مصوبه ها اصلاح می شدند و برخی از مجوزها از نهادهای گوناگون اخذ می شدند چرا که برخی از اقدامات با موانع قانونی رو به رو می شوند.

وی از مردم خواست تا به التهاب و عطش کاذب بازار خودرو توجه نکنند، اظهار داشت: اگر مردم مقداری صبوری کنند تا چند ماه آینده شاهد آرام نسبی بازار خواهند بود.

مدیرکل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صمت تصریح کرد: در ماه های آینده شاهد تغییرات خوبی در حوزه اطلاح ضوابط و قوانین خواهیم بود.

وی با اشاره به خودروی ۴۳۲، توضیح داد: این خودرو یکی از بهترین ها است و با استانداردهای روز دنیا در ایران طراحی و تولید می شود و ما امیدوارم هستیم تا در نیمه دوم سال جاری شاهد ورود این خودرو به خیابان ها باشیم.

جعفرپور با اشاره به خودروی شاهین، گفت: این خودرو در نوع خودش طراحی قالب توجهی دارد و از امکانات خوبی برخوردار است.

کد خبر: ۲۰٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha