۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
جلسه هیات رییسه کمیسیون اجتماعی با مسئولان وزارت کار برای پیگیری دستمزد کارگران

جلسه هیات رییسه کمیسیون اجتماعی با مسئولان وزارت کار برای پیگیری دستمزد کارگران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی با مسئولان مربوطه در وزارت کار در جهت تعیین تکلیف حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، ولی اسماعیلی، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه تاکنون جلسه شورایعالی کار که باید ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شد، تشکیل نشده و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۲ مشخص نشده است، گفت: تاکنون حداقل ۹ جلسه کارشناسی توسط کمیته مربوطه هم با کارفرمایان و هم کارگران پیرامون تعیین سبد معیشتی و دستمزد کارگران متناسب با تورم فعلی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته شورای عالی کار هنوز تشکیل جلسه نداده است اما وقت کافی تا پایان سال برای برگزاری جلسه سه‌جانبه گرایی دولت، کارفرمایان و نماینده کارگران وجود دارد و این جلسه معمولا هفته پایانی اسفندماه در طول دو روز تشکیل می‌شود و دستمزد کارگران را تعیین می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما این موضوع را پیگیری کردیم و قرار شد اعضای هیات رییسه کمیسیون اجتماعی هفته آینده در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشستی با مسئولان مربوطه در این زمینه برگزار کنیم تا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است ماده ۴۱ قانون کار که به تعیین حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود اشاره دارد، شاکله‌ای است که میزان حقوق کارگران بر اساس آن مشخص می‌شود.

کد خبر: ۲۰۸٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      چرااینهمه خودتونوخسته میکنید.افزایش حقوق تورم زاواصرافه ماازسال قبل اینقدراضافه داریم که نمیدونیم چکارش کنیم.
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      4 0
      چه دلیل دارد هرساله برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی وکارگران بحث ودر گیری هست مگر مسولین تورم نمی بینند آقا به حقوق‌ها اضاف نکنید تورم بیارین پایین شما ۷۰ درصد به حقوق ها اضافه کنید ۲ ماه بعد تورم ۱۰ برابر می شود با این حقوق ا۰ ملیون واین تورم ب هرکس که می پرستان برای ۱۵ روز هم نمی شه که خیلی هم ساده زندگی کنیم امان از گرانی
    • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      لطفا زودتر تمومش کنید خستمون کردین هروز بحث وجلسه وکارشناسی برای چندرغاز افزایش حقوق اینهمه تعلل نیازی نیست
    • علیرضا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      مگر مسؤلان تورم و افزایش بی رویه قیمت ها را نمی بینند که همیشه بحث دارند و در نهایت با افزایش جزیی ، کارگر و بازنشسته ، قشر آسیب‌پذیر جامعه شده اند. دلار بیست و یک هزار تومانی بالای شصت تومان رفته یعنی سه برابر و تاثیر روی همه کالاها و ارزاق مردم ، پس باید طبق تورم افسارگسیخته انجام بدید و به روزهای پایانی سال واگذار نکنید.