۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
هدف‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

هدف‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نارک مکرتچیان وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان بر توسعه مناسبات بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی که در صدر هیاتی به دعوت نارک مکرتچیان وزیر کار و امور اجتماعی به ارمنستان سفر کرده گفت: هدف‌گذاری سه میلیارد دلاری ‌ یکی از را ههای توسعه حجم تجارت ایران و ارمنستان برای توسعه مناسبات با این کشور است.

در این دیدار وزیر تعاون با یادآوری روابط و پیوندهای تاریخی و تمدنی میان مردم دو کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های دو کشور امکان دستیابی به عدد یک میلیارد دلار مبادلات تجاری را در کوتاه‌مدت فراهم می‌سازد و باید تلاش کنیم به سرعت حجم مبادلات دوجانبه را ابتدا به یک میلیارد دلار و سپس به میزان ۳ میلیارد دلار برسانیم.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت کار جمهوری اسلامی ایران مدیریت و سیاست‌گذاری حوزه کارگری و کارفرمایی در کشور است، افزود: وزارت کار مدیریت حدود ۶۰۰ شرکت که مجموعاً حدود ۱۵ درصد اقتصاد ایران را شامل می‌شود، برعهده دارد.

نارک میکرتچیان وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان هم در این دیدار با اشاره به قدمت دیرینه و دوستانه روابط دو کشور بیان کرد: همکاری مشترک وزارتخانه‌های کار ایران و ارمنستان در زمینه رفاه اجتماعی، اشتغال، بهزیستی و توسعه مجتمع‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: وزارت کار جمهوری ارمنستان آمادگی کامل برای توسعه همکاری اقتصادی و اجتماعی با وزارت کار جمهوری اسلامی ایران را دارد.

وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مشترک ایران و ارمنستان تأسیس می‌شود.

دیدار با برخی وزرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری ارمنستان و بازدید از مراکز اقتصادی و تجاری این کشور به منظور گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در قالب کمیسیون مشترک از جمله برنامه‌های وزیر کار جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha