۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
عوامل موثر بر قیمت رودیوم چیست؟

عوامل موثر بر قیمت رودیوم چیست؟

قیمت رودیوم به عنوان یک فلز گرانبها، دغدغه بسیاری از افرادی است که می‌خواهند در این بازار سرمایه گذاری کرده یا فعالیت کنند.

به گزارش بازار، قیمت رودیوم به عنوان یک فلز گرانبها، دغدغه بسیاری از افرادی است که می‌خواهند در این بازار سرمایه گذاری کرده یا فعالیت کنند. از آنجا که این فلز در مقایسه با طلا ارزش و رشد بسیار بیشتری دارد، بسیاری از افراد پیگیر قیمت رودیوم هستند و می‌خواهند بدانند که چه عواملی بر روی آن تاثیرگذار هستند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم.

  1. قیمت جهانی فلزات گرانبها

رودیوم یک فلز گرانبها است که قیمت آن در بازارهای جهانی متغیر است و بر اساس این نوسانات مشخص می‌شود. به همین دلیل است که شما برای اطلاع از قیمت هر گردم رودیوم، نیاز است که به طور دائمی سایت‌هایی را چک کنید که قیمت‌های خود را در هر ساعت به روز می‌کنند. به عبارت بهتر می‌توان گفت که قیمت رودیوم هم مانند طلا، در هر لحظه نوسانی است و اگر قصد خرید و فروش آن را دارید باید تابلوهایی را که به سیستم‌های اصلی اعلام قیمت وصل هستند، چک کنید.

  1. وزن رودیوم

فلز رودیوم در شکل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود که وزن هریک از آن‌ها متفاوت است؛ به همین دلیل یکی از عوامل موثر بر قیمت رودیوم، شکل آن است.

عوامل موثر بر قیمت رودیوم چیست؟

برای مثال بدون شک شمش رودیوم قیمت بسیار بالاتری در مقایسه با نمونه‌های سبکتر مانند مفتول یا سیم دارد. از سوی دیگر وزن شمش‌ها هم با یکدیگر تفاوت داشته و از این نظر نیاز است که در زمان خرید و فروش رودیم به این نکته دقت کنید.

  1. بازیافتی یا کارخانه ای بودن رودیوم

رودیوم یک فلز بسیار کمیاب است که معادن بسیار محدودی در سرتاسر جهان دارد؛ به همین دلیل بیشتر رودیمی که بازار خرید و فروش می‌شود، از نوع بازیافتی است. وزن شمش‌های رودیوم بازیافتی معمولا از دو گرم شروع می‌شود و به همین دلیل بسیار مقرون به صرفه تر هستند. این نوع شمش‌ها از طریق بازیافت مبدل‌های کاتالیستی یا وسایل الکترونیکی به دست می‌آیند. اما شمش‌های کارخانه‌ای رودیوم در اندازه‌های ۵، ۱۰ و ۳۰ گرمی عرضه می‌شوند و به همین دلیل قیمت بسیار بالاتری دارند. به همین دلیل معمولا بیشتر افراد به سراغ خرید شمش رودیوم بازیافتی می‌روند.

  1. درصد خلوص رودیوم

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت رودیوم، درصد خلوص آن است. زمانی که رودیم با فلزات یا مواد دیگری واکنش نشان می‌دهد، ماده‌ای به وجود می‌آید که به آن پودر رودیوم می‌گویند.

عوامل موثر بر قیمت رودیوم چیست؟

 برای مثال کلرید رودیوم، رودیم سولفات و نیترات رودیم از جمله رایجترین نمک‌ها یا پودرهای رودیوم هستند که در صنایع مختلفی مانند جواهرسازی، خودروسازی و ساخت قطعات الکترونیک کاربرد دارند.

  1. فروشگاه عرضه کننده

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت فلز رودیوم می‌توان به فروشنده آن اشاره کرد؛ متاسفانه بسیاری از افراد از عدم آگاهی خریداران از قیمت دقیق این فلز سوءاستفاده کرده و درصد زیادی را به عنوان سود دریافت کنند. به همین دلیل همواره باید به دنبال یک فروشگاه معتبر باشید که قیمت مناسبی را به شما ارائه داده و درصد سود کمتری دریافت کند.

سخن پایانی

در کنار همه عواملی که بر قیمت رودیوم تاثیر می‌گذارند، فروشگاه عرضه کننده نقش بسیار مهمی دارد. ایران ریفاینینگ یکی از بهترین فروشندگان انواع فلزات گرانبها مانند رودیوم، پالادیوم، پلاتین و ایریدیم است که این محصولات را با بهترین قیمت بازار ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید شکل‌های مختلف رودیوم مانند نمک‌ها، شمش‌های بازیافتی یا کارخانه‌ای و ضایعات رودیم، به سایت ایران ریفاینینگ مراجعه کرده یا با این شرکت تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha