۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
شتاب افزایش بهای مواد غذایی در اروپا
یورو نیوز گزارش داد

شتاب افزایش بهای مواد غذایی در اروپا

افزایش هزینه ها در تمامی بخش های کشورهای اروپایی گسترده شده است.

به گزارش بازار به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، روند افزایش بهای مواد غذایی در اروپا همچنان ادامه دارد.

افزایش هزینه‌ها با افزایش هزینه‌ها در بخش انرژی آغاز شد، اما حالا به تمامی بخش‌ها در کشورهای اروپایی گسترده شده است. این مشکل اجزاء زیادی دارد، اما آنچه که مقامات سیاسی و خانوارها را به شدت نگران کرده افزایش بهای مواد غذایی است. در ماه فوریه بهای بنزین اندکی کاهش یافت، اما بهای مواد غذایی همچنان روندی افزایشی دارد.

کارشناس مسایل انرژی در مصاحبه با یورونیوز گفت: بهای اندک انرژی که هم اکنون شاهد آن هستیم باید سبب کاهش هزینه تولید مواد غذایی شود.

وی افزود: بهای مواد غذایی که هم اکنون در فروشگاه‌ها شاهد آن هستیم نتیجه افزایش بهای انرژی در شش ماه پیش است. این مواد غذایی در آن موقع تولید شده اند؛ بنابراین معتقدم بهای مواد غذایی ممکن است در شش ماه آینده یا بیشتر کاهش پیدا کند. این وابسته به باثبات شدن بهای انرژی دارد.

در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن بهای مواد غذایی در سراسر اروپا به طور متوسط ۱۸.۴ درصد افزایش یافت. مجارستان شاهد افزایش ۴۸ درصدی بهای مواد غذایی بود. لیتوانی هم افزایش ۳۲ درصدی را تجربه کرد. کمترین میزان به سوئد تعلق داشت و بیش از ۵ درصد بود. قبرس هم شاهد افزایش ۸.۳ درصدی بود.

گزارش خطر پذیری نشست جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۳ بیانگر این موضوع است که بحران افزایش هزینه‌ها مهمترین تهدید برای جمعیت جهان است.

کد خبر: ۲۰۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha