۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته دوم اسفند| روند بازار به کدام سو خواهد رفت؟
تحلیل بازار رمز ارزها؛

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته دوم اسفند| روند بازار به کدام سو خواهد رفت؟

قیمت بیت کوین پس از ریزش به زیر ۲۴ هزار دلار در روز شنبه (۶ بهمن ماه) اکنون در محدوده قیمت ۲۲۸۰۰ دلار الی ۲۳۲۰۰ دلار در نوسان بوده و به نوعی ثبات در بازار دست یافته است.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین پس از ریزش به زیر ۲۴ هزار دلار در روز شنبه (۶ بهمن ماه) اکنون در محدوده قیمت ۲۲۸۰۰ دلار الی ۲۳۲۰۰ دلار در نوسان بوده و به نوعی ثبات در بازار دست یافته است.

دقیقا به دلیل همین ثبات، ارزهای بزرگ بزرگ بازار از جمله بیت کوین و اتریوم در در محدوده باریکی از قیمت معامله می شوند که فعلا خبری از افت و خیز چشمگیر نیست. این موضوع نشانگر مشخص نبودن روند بیت کوین برای روزهای آتی است و به نطر می رسد همچنان طی روزهای آتی ادامه داشته باشد.

آغاز تحرک نهنگ ها در بازار

یکی از مهمترین عوامل فاندامنتال تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین، آغاز تحرک نهنگ های بازار و جا به جایی مقادیر چشمگیر بیت کوین و اتریوم توسط آنها است. به عنوان مثال، صرافی بایننس اعلام کرده که ۹۲۱۷۰ اتریوم از یک کیف پول به این صرافی وارد شده که ارزشی معادل ۱۵۰.۸ میلیون دلار دارد.

فعالیت نهنگ های اتریوم بیش از بیت کوین بوده و صرافی کوین بیس نیز از انتقال ۱۵۳۶۱ اتریوم به ارزش ۴۰.۵ میلیون دلار به این صرافی خبر داده که تنها توسط یک نهنگ صورت پذیرفته است.

After Sleeping For 9 Years, This Bitcoin Whale Starts Active Again

هر دو این موارد نیز تنها با اختلاف چند ساعت با یکدیگر انجام شده که نشانگر آغاز تحرک دسته جمعی نهنگ های بازار به ویژه در خصوص اتریوم است. کوین بیس همچنین با فاصله چند ساعت بعد، از خرید ۱۵۱۱۰ اتریوم به ارزش ۲۴.۳ میلیون دلار در این صرافی توسط یک نهنگ و با استفاده از کارت بانکی خبر داده است. در خصوص بیت کوین نیز این رخداد صحت داشته و تعداد ۹۴۷۵ بیت کوین روز شنبه بین دو کیف پول جا به جا شده است.

آغاز معاملات و ترنسفرهای بزرگ میان نهنگ ها، معمولا چشم انداز بازار مثبتی برای بازار به همراه داشته و پیش از آغاز حرکت های بزرگ مثبت در بازار رخ می دهند. البته بسیاری از تحلیلگیران نیز معتقدند انتقال مقادیر هنگفت رمزارز توسط نهنگ ها می تواند نشانه ای از ریزش احتمالی بازار باشد و در صورت اقدام به فروش این مقدار ارز در بازار، به دلیل بالا رفتن فشار فروش و عرضه، قیمت ها می توانند با ریزش شدید مواجه شوند.

انتشار داده های اقتصادی در آمریکا

این هفته یک فاکتور فاندامنتال مهم دیگر را نیز در تقویم داریم که می تواند نه تنها بر بازار رمزارزها، بلکه اکثر بازارهای جهان تاثیرگذار باشد. فدرال رزرو آمریکا قرار است آیتم های مهمی همچون شاخص اعتماد مصرف کننده، هزینه های تولید کننده و نرخ بیکاری را اعلام نماید که می تواند در تصمیم گیری آتی بانک مرکزی آمریکا در جهت دهی به اجرای سیاست افزایش نرخ بهره موثر باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته دوم اسفند| روند بازار به کدام سو خواهد رفت؟

در خصوص شاخص اعتماد مصرف کننده باید بدانیم که اگر داده ها نشان دهنده صعودی بودن این شاخص باشند، بازار ارزهای دیجیتال با چشم انداز مثبت مواجه خواهند شد و بر عکس. اما در مورد شاخص هزینه تولید باید گفت که این شاخص، میزان سلامت اقتصاد و رشد اقتصادی یک کشور را نشان می دهد.

پس اگر این شاخص نیز افزایشی باشد، می توان منتظر افزایش قیمت بازار ارزهای دیجیتال شد. شاخص بیکاری اما بر عکس دو شاخص قبلی عمل کرده و تنها در صورت کاهش نرخ بیکاری می توان انتظار افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را داشت.

لذا برای ورود به بازار رمزارزها یا حتی فروش ارزهای خود، حتما خروجی جلسه این هفته فدرال رزرو را چک کرده و سپس نسبت به گشودن هرگونه پوزیشن معاملاتی در بازار تصمیم بگیرید.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر بالای محدوده ۲۳ هزار دلار در حرکت بوده و حجم معاملات آن طی شبانه روز گذشته (تا روز سکشنبه) ۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است. مهمترین حمایت فوری پیش روی بیت کوین روی ۲۲۸۰۰ دلار قرار داشته که در صورت ریزش قیمت به زیر این سطح، می توان انتظار اصلاح را محدوده ۲۲۱۵۰ دلار را داشت.

در بازه زمانی چهار ساعته، بیت کوین روند اصلاح خود را از ۲۲۸۰۰ دلار و روی فیب ۶۱.۸ درصد تکمیل کرده و می توان انتظار افزایش قیمت طی ساعات آتی را داشت. در صورت افزایش قیمت، مهمترین مقاومت پیش روی بیت کوین روی ۲۳۵۰۰ دلار قرار داشته و در صورت شکسته شدن این مقاومت، می توان انتظار افزایش قیمت تا ۲۴۲۵۰ دلار را داشت.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha