۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
تولید برنج در مازندران را دانش بنیان کنیم
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

تولید برنج در مازندران را دانش بنیان کنیم

ساری- عنایتی، رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بارش ها در استان گفت: باید تولید برنج را علمی و دانش بنیان کنیم.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که تولید برنج زراعت اصلی مازندران به شمار می رود، افزود: مازندران ظرفیت ویژه‌ای در تولید برنج دارد و باید به استمرار و پایداری برسد.

وی با عنوان این که شرایط اقلیمی در تولید برنج بسیار تأثیرگذار است و امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی بارش‌ها در استان بودیم و لازم است تولید برنج را با این شرایط مطابقت و سازگاری دهیم، افزود: در مازندران عقب افتادگی تاریخی در زیرساخت‌های تولید داریم و نتوانستیم سرمایه‌گذاری خوبی در مهار و ذخیره‌سازی آب داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: نیاز داریم از آخرین روش‌های علمی در تولید برنج استفاده شود و داشته‌های ما بروزرسانی شود و هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم و هم عملکردها را بالا ببریم.

عنایتی یادآور شد: در حوزه ارقام و بذر پیشرفت خوبی نداشتیم و بخش خصوصی هم نتوانست بخوبی پای کار بیاید و تامین بذر مناسب داشته باشد و اگر با همین منوال پیش برویم قطعا در دستیابی به اهداف با چالش مواجه خواهیم شد.

وی افزود: فناوری و تکنولوژی در تولید برنج مورد استفاده قرار گرفت اما در حد کفایت نیست و متناسب با قطعات زمین و شرایط اقلیمی استان نیست.

کد خبر: ۲۰۸٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha