۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
دعوت از قرارگاه طرح تحول و توانمندی محلات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت تبیین بسته تشویقی نوسازی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری عنوان کرد

دعوت از قرارگاه طرح تحول و توانمندی محلات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت تبیین بسته تشویقی نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور در خانه احسان قرارگاه طرح تحول ۱۱۰ محله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از فعالان این قرارگاه در سراسر کشور دعوت به همکاری کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در خانه احسان قرارگاه طرح تحول ۱۱۰ محله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محله هرندی تهران، با تبیین ابعاد و جوانب بسته تشویقی شهرسازانه، از فعالان این قرارگاه در سراسر کشور برای آگاه سازی جامعه هدف و جلب مشارکت های اجتماعی دعوت به همکاری کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تقدیر از زحمات و فعالیت‌های انجام شده توسط این قرارگاه، گفت: جامعه هدف بسته تشویقی شهرسازانه، هموطنان ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری هستند که با دو مشکل اساسی در حوزه کالبد دارند. مشکل اول زیست این هموطنان زیر سقف‌های لرزان و منازلی ست که هیچ گونه سازه‌ای ندارند و در صورت وقوع زلزله خسارات جبران‌ناپذیری به همراه دارد. مشکل دوم این هموطنان عدم توانایی مالی برای نوسازی و بهسازی منازل خود است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار پروژه در حوزه خدمات روبنایی مانند مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه، کلانتری، آتش‌نشانی و خدمات زیربنایی از قبیل احداث شبکه‌های آب، برق، گاز در محلات هدف بازآفرینی شهری انجام شده است، اظهار کرد: برخی از مردم ساکن در این بافت‌ها کم‌درآمد هستند و به تنهایی توان نوسازی منازل مسکونی خود را ندارند. بنابراین لازم است تا سرمایه‌گذاران و سازندگان در این حوزه ورود کنند، اما به خاطر عدم صرفه اقتصادی رغبتی برای ورود ندارند.

آیینی با تاکید بر اینکه باید مردم ساکن در این بافت‌ها توجیه شوند که سقف بالای سر آنها بلای جانشان بوده و نوسازی منزل برایشان از نان شب واجب تر است، گفت: این باعث می شود تا اراده ورود به مقوله نوسازی در آنها ایجاد شود و این وظیفه ماست که آنها را در این زمینه توجیه کنیم.

وی در ادامه گفت: منطق سازندگان برای نوسازی در این بافت ها منطق اقتصادی ست، لذا بسته تشویقی شهرسازانه نقش اصلی را در جلب مشارکت سازندگان و سرمایه گذاران خواهد داشت. اما تکمیل شدن فرآیند آگاه سازی مردم نسبت به خطرات ناپایداری منازل خود و تبیین منافع اقتصادی موجود در بسته تشویقی برای سازندگان و در نهایت مشارکت نهایی میان مردم و سازندگان نیازمند یک رکن سوم و یک حلقه میانی واسط است که نقش بسیار مهمی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که در مجموع ۵۴۰۰ محله دارای بافت‌های هدف در سطح کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد ما باید به همین تعداد گروه متخصص که این گروه ها می تواند برآمده از گروه های جهادی، نیروهای بسیجی، تشکل‌های دانشجویی و مانند اینها باشد، داشته باشیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر این‌که توقع می رود بخشی از این لشکر توسط قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات تامین شود، گفت: ما نیازمند حلقه‌های میانی هستیم که مردم ساکن در بافت‌های فرسوده را متقاعد به نوسازی و سازندگان را برای مشارکت هدایت و تهییج کرده و در نهایت بر قرارداد مشارکت بین سازندگان و مردم هم نظارت کند که در حق مردم اجحاف نشود و نیز بتواند دریافت پروانه نوسازی از شهرداری ها و اخذ تسهیلات از بانک‌ها را تسریع کند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، آیینی با تاکید بر این‌که ما به ظرفیت و همکاری قرارگاه تحول و توانمندسازی محلات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیشتر از سایر دستگاه‌ها امیدوار هستیم تا پیش قراول این حرکت باشد؛ چرا که تاکنون بیشتر و جدی تر از دیگر ارگان ها به این موضوع ورود کرده و اعتقاد دارد، گفت: تا کنون گروه های مختلف جهادی اعلام آمادگی کرده اند و نشست‌های متعددی برگزار کرده‌ایم که با یاری یکدیگر بتوانیم گام‌های مهم و موثری در این زمینه برداریم.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha