۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در قم آغاز شد
مدیرکل غله قم:

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در قم آغاز شد

قم - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان قم آمادگی کامل داریم و فرآیند خرید این محصول آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت قم، بهزاد رادمنش با بیان اینکه تمامی تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان قمی پیش بینی شده‌است، افزود: نخستین مرکز خرید تضمینی کلزای استان در روستای حیدرآباد بخش جعفریه دایر شده و عوامل خرید و ناظران مربوطه در این مرکز مستقر و آماده تحویل گرفتن کلزای تولید شده توسط کشاوزان هستند.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بهای خرید تضمینی این محصول نسبت به سال گذشته افزود: نرخ خرید کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو گرم ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال بود که این رقم برای سال‌جاری به ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال افزایش یافته‌است‌.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم پیش بینی خریدکلزا در قم را بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، ۴ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه، مراکز خرید مکلف هستند نسبت به خرید و تحویل گرفتن کلزا با حداکثر ۱۰ درصد ناخالصی اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: کلیه دستور العمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه مبارزه با ویروس کرونا، بر اساس استانداردهای ابلاغی در مراکز خرید، اطلاع رسانی شده‌است و تمامی مراجعه کنندگان، عوامل اجرایی، رانندگان و کشاورزان استان ملزم به رعایت آن هستند.

کلزا در بیش از ۲۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قم بویژه دربخش جعفریه، مناطق قمرود و قنوات کشت می‌شود.

کد خبر: ۲۰٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha