۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

به خوبی همه شما متوجه شدید که هزینه نگهداری بنز و تمام خودروهای لوکس بسیار بالا و سرسام آور می باشد.

به گزارش بازار، به خوبی همه شما متوجه شدید که هزینه نگهداری بنز و تمام خودروهای لوکس بسیار بالا و سرسام آور می باشد و علاوه بر قیمت بالا قطعات یدکی و دیگر لوازم آن، کمبود کلیه اقلام مصرفی این مدل خودروها باعث شده مشکلات بیشتری برای صاحبان آن فراهم شود. در اینجا راهکار کاهش هزینه تعمیرات خودرو را بدانید.

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

بی شک خودرو های لوکس هزینه تعمیرات بالایی دارند و همینطور هزینه نگهداری آن ها نیز بالا است، به همین علت سرویس دوره ای بنز در بهترین تعمیرگاه بنز می تواند از هزینه های اضافی جلوگیری کند. بنز ها به روش های مختلفی بازدید دوره ای می شوند و نحوه سرویس به مدل و وضعیت خودرو بستگی دارد. اگر شما اتومبیل خود را در زمان مشخص به بازدید دوره ای ببرید، خودرو بهتر نگه داشته می شود و عمر طولانی تری خواهد داشت.

به علت این که هزینه لوازم مصرفی و لوازم یدکی بنز بالا است، عده ای خودرو های خود را سرویس نمی کنند. انجام سرویس های دوره ای بنز استهلاک و خرابی اتومبیل را تا حد زیادی کاهش می دهد. سرویس بنز تنها شامل کار های ساده ای مانند تعویض روغن موتور بنز و تعویض فیلتر روغن نمی شود. در ادامه راهکار کاهش هزینه نگهداری خودرو را می گوییم با ما همراه باشید.

اولین راهکار برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

 برای کاهش هزینه ها انجام سرویس دوره ای انجام شود و به صورت دوره ای منظم باشد. نکته اول اینکه باید تمامی لوازم مصرفی اتومبیل شما بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شوند. در واقع در هر سرویس بنز باید کل خودرو چک شود و برای انجام این کار چندین پکیج وجود دارد. در سرویس دوره ای با استفاده از دیاگ تخصصی بنز ایرادهای ماشین مشخص می شود.

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

در پکیج سرویس بنز خدماتی مانند تعویض روغن موتور بنز، تعویض فیلتر بنزین، تعویض لنت و روغن ترمز، تعویض تسمه، تعویض  شمع، تعویض آب رادیاتور، چک باتری و دینام، بررسی گیربکس، گزارش سیستم تعلیق بنز، تنظیم فرمان، تنظیم نور های خودرو و تنظیم موتور ارائه می شود.

به عنوان مثال: یکی از پکیج های سرویس دوره ای بنز به فیلتر روغن و فیلتر هوا مربوط می شود و برای افرادی که به تازگی سرویس های کلی را انجام داده اند، مناسب است. پکیج بعدی روغن موتور بنز و فیلتر روغن بنز و همچنین فیلتر هوا و فیلتر بنزین را بررسی می کند. این پکیج از پکیج قبلی کامل تر است اما مانند آن برای افرادی که به تازگی سرویس کلی انجام داده اند مناسب است. پکیج کامل برای بازدید دوره ای بنز، شامل روغن موتور و فیلتر روغن بنز و فیلتر هوا و فیلتر بنزین و مکمل بنزین و شمع و آب رادیاتور است. پکیج بعدی کامل ترین است، یعنی هر لوازمی که ماشین به آن نیاز دارد اضافه و یا تعویض می شود.

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

راهکار دوم برای کاهش هزینه تعمیرات ماشین

استفاده از قطعات باکیفیت و اورجینال برای تعمیر خودرو، زیرا در صورتی که شما از قطعات نامرغوب ارزان قیمت استفاده کنید به جای یکبار پرداخت هزینه خرید قطعه و دستمزد مجبور می شوید به زودی با ناکارآمدی قطعه ارزان مجدد هزینه کنید و قطعه اورجینال تهیه کنید و مجدد دستمزد پرداخت کنید.

راهکار سوم برای صرفه جویی در هزینه نگهداری از خودرو

به هشدارها، ارور ها و صداهای اضافی ماشین توجه کنید. گاهی با هوشیاری شما از هزینه بالای تعمیر موتور بنز جلوگیری می شود. هر مشکلی در موتور خودرو همراه با نشانه هایی از قبیل صدای اضافه یا ارور پدیدار می شود که اگر توجه به موقع داشته باشید از سوختن یا خرابی موتور خودروی شما جلوگیری می شود. در صورت خرابی نیز برای تعمیر موتور بنز باید پیش متخصص آن بروید.

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

راهکار چهارم برای کاهش هزینه تعمیر وسیله نقلیه

قبل از سفر نیز باید بنز خود را سرویس کنید. تعمیرات خودرو در جاده ها و اتوبان های بین شهری به دلیل کمبود امکانات و دسترسی سخت به مکانیک بالا می باشد و علاوه بر هزینه تعمیر باید هزینه بکسل کردن خودرو را نیز بپردازید. برای چک آپ خودرو قبل سفر باید ترمز ها و آب رادیاتور و سیستم سوخت و دیگر لوازم مصرفی آن چک شوند. ممکن است تعمیرگاه های مختلف سرویس های متنوعی را برای اتومبیل های بنز ارائه بدهند.  به طور کلی خودرو های بنز باید بعد از هر ده هزار کیلومتر کارکرد مورد سرویس قرار بگیرند.

سرویس دوره ای بنز شامل رفع ارور ها و تست و کنترل اجزا مهم خودرو است، با انجام  این کار از کارکرد ماشین اطمینان خاطر پیدا می شود. به طور مثال برای سرویس دوره ای گیربکس بنز باید عیب یابی و تعمیر گیربکس های اتوماتیک انجام شود. برخی از سرویس های دوره ای بنز در هر فصل انجام می شوند که به آن ها سرویس های بهاره و تابستانه و پاییزه و زمستانه می گویند.

 سرویس های دوره ای کمک می کند تا راننده با خیال راحت رانندگی کند  و بابت خرابی اتومبیل خود هیچ نگرانی نداشته باشد.

 راهکار پنجم برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

صاحبان خودرو بنز باید بدانند هر تعمیرگاهی توانایی تعمیر اتومبیل آنها را ندارند و باید به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنند. در غیر این صورت ممکن است آسیب های زیادی به خودرو وارد شود، زیرا تعمیرکار ناوارد قابلیت تعمیر خودرو را ندارد. در تعمیر خودرو های لوکس نکات حساسی وجود دارد که هر تعمیرکاری با آن آشنا نیست. دانش مکانیک و ابزار آلات و تجهیزاتی که در اختیار دارد تاثیر زیادی روی کیفیت تعمیر اتومبیل و کاهش هزینه های شما دارد.

۵ راهکار شگفت انگیز برای کاهش هزینه تعمیرات خودرو

سخن پایانی

با توجه به آنچه در این محتوا گفته شده به خوبی همه شما متوجه شدید که هزینه نگهداری بنز و تمام خودروهای لوکس بسیار بالا و سرسام آور می باشد و علاوه بر قیمت بالا قطعات یدکی و دیگر لوازم آن، کمبود کلیه اقلام مصرفی این مدل خودروها باعث شده مشکلات بیشتری برای صاحبان آن فراهم شود.

هیچ چیز در جهان جاودانه و همیشگی نیست و همه چیز تغییر می کند و گاهی از بین می رود. قطعات و مواد به کار رفته در یک محصول بسته به کاربری و انتظار، دارای طول عمری است و در پایان عمر باید تعمیر یا تعویض شود.

بنابراین اگرچه از این نظر نمی توان حد دقیقی بین قطعات و مواد مورد استفاده در خودروها تعیین کرد، اما معمولاً قطعات یا مواد مورد استفاده در خودروها عمر کوتاهی دارند و بهتر است در فواصل زمانی منظم آن‌ها را تعویض کنید.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha