۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
پرداختی به قطعه سازان یک ماهه شود

پرداختی به قطعه سازان یک ماهه شود

­رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو گفت: پرداختی خودروسازان به قطعه سازان یک ماهه شود.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش افزود: این روزها قطعه سازان از نظر نقدینگی تحت فشار هستند و با توجه به اینکه هر ماه دست‌کم ۴ درصد تورم داریم، اگر پرداختی‌ها چهار ماهه انجام شود به معنای کاهش ۱۶ درصدی ارزش پرداختی هاست؛ بر این اساس خواسته ما این است که پرداختی به قطعه سازان یک ماهه شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش همه روزه نرخ ارز، در نشستی با خودروسازان مقرر شد قراردادهای فیمابین قطعه سازان و خودروسازان به صورت شناور درآید و به طور خودکار با تغییر مثبت یا منفی ۵ درصدی در نهاده‌ها به ویژه فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پتروشیمی، نرخ ارز و ... تعدیل شود.

رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: هرچند اثر افزایش نرخ ارز تا دو ماه دیگر خود را نشان می‌دهد، اما قطعه سازان تاکنون از محل اجزا و قطعات انبار شده و رساندن آن‌ها به خطوط تولید، مانع افت تیراژ تولید خودرو شده اند.

رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور در ادامه به برنامه ریزی برای تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال جاری اشاره کرد، گفت: تا پایان سال بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد؛ با این حال فشار زیادی روی قطعه سازان است.

وی افزود: این مساله به ویژه کمبود نقدینگی در نامه‌ای از سوی این انجمن به سران قوا اعلام شد تا قطعه سازان را در ایام پایانی سال دریابند و خودروسازان نیز در این زمینه قول مساعد دادند.

رییس انجمن تخصصی همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور دستیابی به هدف تولید ۱.۸ میلیون دستگاهی خودرو در سال آینده را به شرط تامین نقدینگی و مواد اولیه امکان پذیر برشمرد و گفت: تامین بخشی از قطعات مورد نیاز از جمله ورق‌های فولادی که از مرداد ماه امسال به مشکل برخورده، باید اجازه داده شود و در این صورت است که می‌توان شاهد کاهش مشکلات و افزایش تیراژ بود.

کد خبر: ۲۰۸٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha