۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
مجوز مجلس به دولت برای انتشار اوراق مالی اسلامی| هزینه کرد اوراق فروش نرفته برای تسویه بدهی طلبکاران
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

مجوز مجلس به دولت برای انتشار اوراق مالی اسلامی| هزینه کرد اوراق فروش نرفته برای تسویه بدهی طلبکاران

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند برای تأمین مالی مصارف قانون تا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار میلیارد ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بنده (ب) تبصره (۵) این لایحه با ۱۶۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (ب) تبصره (۵) این ماده واحده لایحه ‌به دولت اجازه داده می‌شود برای تأمین مالی مصارف این قانون تا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار میلیارد (۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ‌ارزی) را منتشر نماید.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت با با بند (ج) تبصره (۵) این لایحه با ۱۷۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (ج) تبصره (۵) این ماده واحده لایحه اوراق فروش نرفته بندهای «الف» و «ب» و اسناد خزانه موضوع بند «ب» این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوط با تأیید رئیس دستگاه ‌اجرائی و ذی‌حساب- ‌مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشـور، قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهدشده اعتبارات این قانون یا سایر پرداخت‌های تکلیف شده به دولت) می‌باشد.

کد خبر: ۲۰۸٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha