۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
قیمت نفت در هفته گذشته ثابت ماند

قیمت نفت در هفته گذشته ثابت ماند

قیمت نفت در هفته گذشته به دلیل افزایش ذخایر در ایالات متحده و نگرانی‌ها درباره فعالیت اقتصادی جهانی و همچنین چشم‌انداز کاهش صادرات روسیه ثابت ماند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، طی معاملات روز گذشته، نفت خام برنت معاملات آتی به ۸۳ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید که ۹۵ سنت، معادل ۱.۲ درصد افزایش را به ثبت رساند. نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت معاملات آتی (WTI) نیز با ۹۳ سنت، معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو معیار اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روز پنجشنبه افزایش داشتند، اما در طی هفته تغییر کمی داشتند.

این در حالی است که در سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، نفت خام برنت کاهش ۱۵ درصدی را نسبت به سال گذشته خود ثبت کرد. این قیمت در ۸ مارس ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در ۱۴ سال گذشته نزدیک به ۱۲۸ دلار در هر بشکه رسیده بود.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، به نظر می‌رسد موجودی انبارهای ایالات متحده به بالاترین حد خود از ماه می سال ۲۰۲۱ رسیده است.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد اگرچه تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده در این هفته هفت تا ۶۰۰ سکو کاهش یافت، اما تعداد کل دکل‌های حفاری همچنان ۱۰۳ دکل یا ۱۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌هایی که نشان می دهد نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه در تانکرهای شناور در دریا انباشته شده اند نیز حکایت از افزایش عرضه دارد.

جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد: قیمت‌های نفت در کوتاه‌مدت به کمتر از ۷۰ دلار کاهش خواهد یافت.

او همچنین ادامه داد: انتظار دارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تولید خود را کاهش دهد تا کاهش قیمت نفت را محدود کند.

داده ها از آخرین نشست فدرال رزرو ایالات متحده نشان داد که اکثریت مقامات در این نشست، با سیاست‌های انقباض پولی موافق هستند.

یادآور می‌شود که پیش‌تر افزایش بیشتر نرخ بهره از شاخص دلار حمایت کرده و برای چهارمین هفته متوالی افزایشی تعیین شده بود. این شاخص اکنون حدود ۲.۵ درصد در ماه افزایش یافته است.

ثابت بودن ارزش دلار باعث می‌شود کالاهایی که به دلار قیمت‌گذاری می شوند، برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر شوند.

کد خبر: ۲۰۸٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha