۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
افزایش شاخص های سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش شاخص های سهام

روز گذشته متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو منتشر شد، که نشان می داد که اعضا همچنان با ادامه سیاست های انقباضی برای کنترل تورم همسو هستند. برخی از اعضا حتی با افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره مشکلی نداشتند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو منتشر شد، که نشان می داد که اعضا همچنان با ادامه سیاست های انقباضی برای کنترل تورم همسو هستند. برخی از اعضا حتی با افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره مشکلی نداشتند. ضمن اینکه از نظر اعضا شرایط بازار اشتغال بهتر از انتظار ها ست و تقاضا برای نیروی کار همچنان بالاست. داده های اشتغال که روز ۱۰ مارچ اعلام می شود، می تواند بر تصمیمات نشست آتی در روز ۲۲ مارچ تاثیرگذار باشد. روز گذشته گزارش های برخی شرکت های فن آوری و بویژه Nvidia اعلام شد، که شرایط بهتر از انتظاری داشت و موجب افزایش شاخص های سهام شده است.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت در ادامه روند نزولی به محدوده حمایتی ماژور حاصل از قیمت روانی ۸۰ دلار برای هر بشکه و خط ماشه ای میان مدت رسیده و نسبت به آن واکنش اصلاحی کوتاه مدت داشته است. اما همچنان در میان مدت روند قیمت نزولی محسوب می شود و عبور نزولی از این محدوده، می تواند این روند را تقویت کند. امروز شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام می شود، که می تواند بر روند کوتاه مدت قیمت تاثیرگذار باشد. هفته گذشته این ذخایر با افزایش بیش از ۱۶ میلیونی همراه بود و پیش بینی شده که این هفته نیز این افزایش ادامه داشته باشد.

۳- در بازار طلا، با توجه به افزایش تقاضا برای دلار در واکنش به انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو، قیمت به موج نزولی بازگشته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند نزولی خواهد بود. سطح حمایتی ۱۸۱۸ دلاری در برابر نزول قیمت قرار دارد.

۴- در برابری یورو به دلار، در ادامه روند نزولی و با افزایش تقاضا برای دلار، قیمت حمایت ۱.۰۶۱۲ را شکسته و احتمال نزول قیمت در میان مدت تقویت شده است. امروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده اروپا اعلام شد، که مطابق با پیش بینی ها ۸.۶ درصد را نشان می داد. اخبار مربوط به شاخص فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز در ساعت ۱۷ بوقت ایران اعلام می شود، که پیش بینی شده نشان دهنده کاهش از ۳.۲ به ۲.۹ درصد باشد.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha