۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار در اروپا

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار در اروپا

شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی در پایان معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش بازار، شاخص سهام بورس ‏‏پاریس (cac ‎‎۴۰)، با ۳۷ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات پیشین، به هفت هزار ۳۰۸ واحد رسید.

شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن (ftse ۱۰۰)، که ‏‏در آن در هر ‏‏روز ‏کاری سهام ۱۰۰ ‏‏شرکت ‏مهم و ‏بزرگ ‏‏‏‏انگلیس، ارزشگذاری و ‏خرید ‏و ‏فروش ‏‏می شود ۱۲ صدم درصد کاهش یافت.

شاخص کل بورس اوراق بهادار میلان در معاملات ۵۶ صدم درصد نسبت به پایان معاملات پیشین، کاهش یافت.

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار در بازار نیویورک با توجه به درهم تنیدگی اقتصادهای اروپا و آمریکا و در نتیجه تاثیر پذیری بازارهای مالی اروپا از نوسانات مالی-اقتصادی در آمریکا، در کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی نقش داشته است. شاخص میانگین صنعتی داو جونز، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بورس در آمریکا که فهرستی از سهامِ ۳۰ شرکت برترِ فعال، در بازار بورس نیویورک را اندازه گیری می‌کند، در معاملات یک و ۶۱ صدم درصد کاهش یافت.

قیمت نفت نیز در معاملات اروپا در نوسان بود. بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه مارس با ۹۰ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات پیشین، به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمدیت‏ برای تحویل در ماه آوریل با ۴۲ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات پیشین، به ۷۶ دلار و ۶۶ سنت رسید.

کد خبر: ۲۰۸٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha