۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
تاکید اعضای منطقه‌ای آب شهری بر استفاده از فناوری‌ برای جلوگیری از هدررفت آب
وزیر نیرو مطرح کرد

تاکید اعضای منطقه‌ای آب شهری بر استفاده از فناوری‌ برای جلوگیری از هدررفت آب

محرابیان، وزیر نیرو از تاکید اعضای مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری برای بهره‌گیری از فناوری‌های روز در جهت جلوگیری از هدررفت و مدیریت منابع آب خبر داد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در ستاد وزارت نیرو در جمع خبرنگاران، گفت: در راستای توسعه دیپلماسی دولت به ویژه در حوزه آب شاهد برگزاری سیزدهمین دوره حکام آب بودیم که اغلب اعضا به صورت فعال حضور داشتند.

وزیر نیرو ادامه داد: باعث تأسف شد که دو عضو اصلی به دلیل زلزله سهمگین نتوانستند در تهران حضور پیدا کنند و به صورت برخط مشارکت داشتند.

محرابیان ادامه داد: این شورا بالاترین رکن توسعه همکاری بین المللی و منطقه ای در زمینه آب است که عمدتا در حوزه‌های غرب، آسیای میانه و شمال افریقا فعالیت می‌کند.

وی گفت: در اجلاس مذاکرات مفصلی شد اعضا به صورت فعال مشارکت داشتند و ۸ پروپوزال توسط دبیرخانه اجلاس ارائه شد و نقطه نظرات مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: از مهمترین نکات این اجلاس ضرورت همکاری کشورهای عضو برای مدیریت تبعات تغییرات اقلیم در منطقه و توجه به آب به عنوان محور وحدت بخش کشورهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی بود و همینطور تعامل و تبادل تجربیات برای افزایش کیفیت آب شرب شهری و روستایی در برابر آلاینده‌های شیمیایی مورد نظر بود.

محرابیان خاطرنشان کرد: همچنین تعامل و هم اندیشی برای استفاده از آب‌های زیرزمینی و ارتقای راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی مورد تاکید اغلب شرکت کنندگان بود. همچین تبادل نظر به منظور بهره گیری از فناوری‌های روز در جهت جلوگیری از هدررفت و مدیریت منابع آب صورت گرفت.

وزیر نیرو افزود: اعضا بر فعال کردن این مرکز به عنوان مرکز تبادل آرا و همکاری‌های بین المللی نقطه نظر داشتند و قرار شد این شورا فعالیت‌های خودش را به صورت مستمر و فعال پیش ببرد.

وی افزود: قرار شد اعضا نمایندگان فعالی را برای استمرار ارتباطات معرفی کنند تا به این ترتیب گامی در زمینه حکمرانی آب داشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha