۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
در حال حاضر مازاد تولید استامینوفن داریم
رییس سازمان غذا و دارو:

در حال حاضر مازاد تولید استامینوفن داریم

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر وضعیت آنتی بیوتیک‌های خوراکی در مقایسه با ماه‌های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک‌های خوراکی در کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، سید حیدر محمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس، اظهار داشت: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته اولین پارت از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آینده وارد بازار می‌شود.

وی افزود: در گذشته میزان تامین ماهانه پروپوفول ۲۰۰هزار عدد بود، اما در حاضر این عدد به ۸۰۰ هزار رسیده است و ذخیره این دارو نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه‌های قبل، گفت: در حال حاضر مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت‌های تولیدی و پخش دارو وجود دارد.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می‌توانند موجودی سایر دانشگاه‌ها و استان‌ها را مشاهده کنند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه‌های دیگر، تامین کنند.

محمدی تاکید کرد: با پیگیری‌های ویژه و شبانه روزی وزیر بهداشت مقرر شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه ها، برای دارو اختصاص پیدا کند که ۹ هزار میلیارد تومان آن انجام شده که ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مراکز درمانی و دانشگاه‌ها در ارائه اسناد بیمه‌ای نباید تاخیر داشته باشند تا سریعا تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha