۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
گام بلند آذربایجان غربی برای توسعه روابط با استان های همسایه در ترکیه
استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد

گام بلند آذربایجان غربی برای توسعه روابط با استان های همسایه در ترکیه

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۹ برای تحکیم روابط با استان های همجوار در ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان و در محل استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر برنامه ریزی های استان برای تحکیم مراودات اقتصادی با ترکیه گفت: تحکیم روابط با استان های همجوار در ترکیه از جمله رویکردهای آذربایجان غربی جهت تقویت مراودات اقتصادی و فرهنگی است تا بدین وسیله شاهد نقش آفرینی ویژه آذربایجان غربی در تحقق چشم اندازی حجم مراودات تجاری دو کشور ایران و ترکیه باشیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد اقدامات اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: فعال تر شدن این اتاق به شکوفایی اقتصادی استان از جمله رشد سرمایه گذاری و صادرات کمک شایانی می کند.

شهریاری همچنین با قدردانی از همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا گفت: اتاق مشترک ایران و ترکیه باید با توجه به موقعیت آذربایجان غربی نسبت به معرفی مزیت های سرمایه گذاری در استان از جمله مناطق ویژه اقتصادی و آزاد و نیز پیگیری توافقت نامه های احداث شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری مشترک اهتمام جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره ای به مشکلات صادرکنندگان هندوانه گفت: متاسفانه به دلیل قوانین وضع شده درترکیه برای صادرکنندگان هندوانه که عمدتا از آذربایجان غربی هستند، مشکلات سختی در مسیر صادرات ایجاد شده که اتاق های بازرگانی و مسئولان ارشد کشوری از طریق همتایان ترکیه ای در حال بررسی و حل مشکل هستند.

وی همچنین با اشاره ای به محیط کسب و کار در آذربایجان غربی گفت: فاکتورهای نامساعد محیط کسب و کار استان باید بررسی شده و در شاخص هایی که استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست، باید با بررسی لازم موانع موجود برطرف شود.

شهریاری ادامه داد: آذربایجان غربی سال گذشته توانست رتبه نخست در شاخص بهبود محیط کسب و کار را کسب کند که این روند باید امسال نیز ادامه دار باشد. 

کد خبر: ۲۰٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha