۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در مازندران تخصیص داده شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در مازندران تخصیص داده شد

فریدونکنار - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سهم تسهیلات بخش کشاورزی را در حوزه های مختلف در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر عصر پنجشنبه در شورای کشاورزی در فریدونکنار با اظهار اینکه تاکنون نیمی از تسهیلات حوزه کشاورزی جذب و تخصیص یافته است، سهم استان را امسال در این بخش ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: این درحالی که سال قبل ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی مصوب و تخصیص داده شده بود که تمام این اعتبار جذب شد ولی امسال نیمی از اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات کشاورزی در حوزه های مرتبط مانند دام و طیور، گلخانه، ماهیان خاویاری، صنایع تبدیلی و غیره صرف می شود، گفت: استفاده از فناوری روز در کشاورزی می تواند به بهره وری این بخش کمک کند.

شهیدی فر با بیان اینکه سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود،گفت: این درحالی که مازندران ۲.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور و ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بر لزوم اصلاح نژادها برای افزایش بهره وری در تولیدات دامی و باغی تاکید کرد و گفت: باید از فناوری و تجهیزات روز مدرن در حوزه کشاورزی بهره گیری شود و ارائه تسهیلات در این بخش می تواند در توسعه ضریب مکانیزاسیون موثر باشد

کد خبر: ۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha