۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
 احتمال نزول شاخص داوجونز در کوتاه مدت و میان مدت
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال نزول شاخص داوجونز در کوتاه مدت و میان مدت

با شروع هفته مالی، سطح تقاضا در بازارهای سهام با کاهش همراه بود و شاخص های سهام در موج نزولی در حرکت هستند.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با شروع هفته مالی، سطح تقاضا در بازار های سهام با کاهش همراه بود و شاخص های سهام در موج نزولی در حرکت هستند. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز محدوده الگوی رنج مثلثی را با اعتبار به پایین شکسته و احتمال نزول شاخص در کوتاه مدت و میان مدت، تقویت شده است. امروز متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا منتشر می شود، که در صورتی که احتمال افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره را در نشست ماه آینده تقویت کند، احتمال نزول بیشتر شاخص های سهام در میان مدت را افزایش خواهد داد.

در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت سطح پایینی چنگال اندروی میان مدت صعودی را به پایین شکسته و احتمال نزول قیمت نفت در کوتاه مدت و میان مدت افزایش یافته است. محدوده روانی ۸۰ دلار برای هر بشکه که خط ماشه ای نیز محسوب می شود، در برابر نزول قیمت قرار دارد و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

در بازار طلا، روز گذشته شاخص های مدیران خرید بخش های مختلف آمریکا اعلام شد، که شرایطی بهتر از انتظار ها داشت و این موضوع از انتظارات افزایش یافته نرخ بهره ای حمایت می کند و موجب شده که تقاضا برای دلار افزایش یابد. در نتیجه قیمت طلا در موج نزولی در حرکت است و در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال نزول بیشتر تقویت شده است. از نظر فاندامنتالی، انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا که امروز ساعت ۲۲:۳۰ بوقت ایران خواهد بود، می تواند بر روند قیمت طلا تاثیرگذار باشد. در صورتی که نظر اعضای فدرال رزرو در نشست پیشین متمایل به افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست ماه مارچ باشد، می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد.

در برابری یورو به دلار، با وجود آنکه کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا بر افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست آتی این بانک تاکید کرده است، اما افزایش تقاضا برای دلار در بازار های بین المللی موجب کاهش قیمت برابری یورو به دلار شده است. از نظر تکنیکالی، احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت ادامه روند نزولی است و سطح حمایتی ماژور ۱.۰۶۱۲ در برابر نزول قیمت قرار دارد. از نظر فاندامنتالی، انتشار متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا که امروز ساعت ۲۲:۳۰ بوقت ایران خواهد بود، می تواند بر روند قیمت طلا تاثیرگذار باشد. در صورتی که نظر اعضای فدرال رزرو در نشست پیشین متمایل به افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره در نشست ماه مارچ باشد، می تواند تقاضا برای دلار را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۰۷٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha