۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مسئولان آژانس برای بازدید و مذاکره در تهران هستند
رئیس سازمان انرژی اتمی:

مسئولان آژانس برای بازدید و مذاکره در تهران هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام اینکه مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران هستند، گفت: آنها از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان کشورهای عضو گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.

وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشان همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌ دنبال این است تعهدات برجامی را ایران یکطرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند، موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی، مساله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد، این است که روابط ما با آژانس در چارچوب پادمان برقرار است و مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس که در تهران هستند، بررسی کردند.

وی افزود: آنها از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود، رفع رجوع شده است و یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری‌ که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بی‌انجامد جلوگیری می‌کنیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha