۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
سامسونگ، ابرقدرت شبکه G۵
در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رخ داد

سامسونگ، ابرقدرت شبکه G۵

سامسونگ میدان دار اصلی شبکه G۵ در ایالات متحده امریکا و جهان است.

فاطمه محمدی پور، بازار –  به گزارش بازار به نقل از نشنال اینترست، سامسونگ، ابرقدرت شبکه G۵ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ شد.

طبق اطلاعات موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکس، گوشی هوشمند برتر دارای فناوری ۵G  در ایالات متحده آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ با  در اختیار گرفتن ۴۰ درصد از سهم بازار بود.  گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ ۳۰ درصد از سهام بازار را به خود اختصاص داده و سامسونگ گلکسی اس ۲۰ ۲۴ درصد از بازار شبکه G۵ را در اختیار داشت.

 بازار تلفن های هوشمند دارای فناوری ۵G در ایالات متحده آمریکا همچنان کوچک است و شبکه ۵G هنوز در اکثر نقاط کشور قابل دسترسی نیست و بازیکنان اصلی تلفن های هوشمند که  برجسته ترین آنها اپل است، هنوز در این بازار سهمی ندارند و مدل های دارای فن ۵G اکنون ۱۰ درصد  کل بازار تلفن های هوشمند ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

«کن هایرز» مدیر موسسه استراتژی آنالیتیکس گفت: در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا ۳.۴ میلیون دستگاه  گوشی هوشمند با فناوری ۵G به فروش رسید و ۱۲ درصد کل تلفن های هوشمند فروخته شده در آمریکا دارای فناوری G۵ هستند این در حالی است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ هیچ گوشی هوشمندی در امریکا دارای فناوری  G۵ نبود.

 در حال حاضر تمامی گوشی های هوشمند دارای فناوری ۵G از نرم افزار اندروید استفاده می کنند و پیش بینی می شود اپل آی فون در اواخر سال جاری دامنه ۵G خود را ارائه دهد. در سه ماهه نخست سال جاری ۲۴.۱ میلیون گوشی هوشمند دارای شبکه G۵ در  بازارهای جهانی تلفن های هوشمند به فروش رسیده  که بالاترین تقاضا مختص چین بوده است. سامسونگ با ۳۴.۴ درصد، بازار  G۵ جهانی را هدایت می کند و پس از آن چندین برند معتبر در چین از جمله هواوی، ویوو، شیائومی و اوپو قرار دارند. تلفن های S۲۰ ۵G پس از رونمایی از آنها در رویداد Galaxy Unpacked شرکت در اوایل ماه فوریه، در اوایل ماه مارس در ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران قرار گرفت.

 گوشی هوشمند اس ۲۰ پلاس سامسونگ محبوب ترین گوشی نزد متخصصان و افراد مرفه در شهرهای بزرگ مانند نیویورک است. شرکت های دیگری مانند موتورولا، ال جی و TCL در ماه های اخیر از تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید خود رونمایی کرده اند، اما هیچکدام نتوانسته اند سامسونگ را در این زمینه شکست دهند.

«جوها وینتر»  از مدیران موسسه استراتژی آنالیتیکس گفت: البته همه منتظر هستند تا اپل آیفون با فناوری ۵G وارد بازار شود و ما انتظار داریم این اتفاق در اواخر سال رخ دهد. سامسونگ و دیگر برندها باید به سرعت شبکه ۵G حضور خود را گسترش دهند و قبل از ورود آیفون با فناوری G۵ در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری  تعداد متقاضیان ۵G  را به بهترین شکل ممکن جذب کنند.

کد خبر: ۲۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha