۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
ساخت ماشین آلات نقطه قوت صنعت طلا در کشور
معاون وزیر صمت عنوان کرد

ساخت ماشین آلات نقطه قوت صنعت طلا در کشور

معاون وزیر صمت گفت: در حال حاضر ایران به یکی از کشورهای توانمند در حوزه ساخت ماشین آلات مدرن مصنوعات طلا و نقره تبدیل شده و کشورهای اروپایی متقاضی ماشین آلات ایرانی هستند.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران گفت: ماشین آلات تخصصی یکی از حوزه‌هایی است که در کنار صنعت طلا، نقره و فلزات گرانبها در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بود، اما اکنون با کمک متخصصان داخلی و مجموعه‌های بزرگ صنعتی، توان ساخت ماشین آلات مدرن در این صنعت فراهم شده است.

وی افزود: توان تولید داخل در حوزه ساخت ماشین آلات نه تنها اثر تحریم را در این صنعت رفع کرد، بلکه موجب شد تا ماشین آلات در کنار مصنوعات طلا و نقره صادر شود و در حال حاضر کشورهای مختلفی از جمله کشورهای اروپایی متقاضی ماشین آلات تولید داخل هستند.

برادران با اشاره به ارتقای توان کمی و کیفی تولید در حوزه مصنوعات طلا و نقره نیز گفت: صنعت طلا و نقره جزو اولین صنایع تحریمی بود که با همت مجموعه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، واحدهای تولیدی هم برای تامین نیاز داخل و هم بازارهای صادرات برنامه ریزی کرده و توان تولید خود را افزایش دادند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات را یکی از نقاط قوت صنعت کشور در حوزه در طلا و جواهر عنوان کرد و افزود: ایران از جمله کشورهای مطرح و توانمند در حوزه هنرمندان و طراحان صنعت طلا با محوریت صنایع خلاق است و آموزش‌های متنوعی در دفتر صنایع خلاق وزارت صمت نیز برای ارتقای مهارت آموزی در این حوزه برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha