۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
محدودیت های ارزی مانع صادرات نهاده های کشاورزی است
مدیرعامل شرکت سمیران:

محدودیت های ارزی مانع صادرات نهاده های کشاورزی است

گرگان- کوشیار، مدیرعامل شرکت «سمیران» گفت: محدودیت های ارزی اجازه صادرات نهاده های کشاورزی را نمی دهد و دولت باید تدابیری برای حل این مشکل درنظر بگیرد.

حسن کوشیار در گفتگو با خبرنگار بازار با توضیح سابقه ۴۵ ساله شرکت در تولید کود و نهاده های کشاورزی، اظهار کرد: محصولات ما برای صادرات آماده است ولی باید از سوی دولت هم حمایت بشویم تا مشکلات پیش روی صادرات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت «سمیران» افزود: نمی شود با ارز آزاد کالا را به کشورهای دیگر صادر کرد ولی با ارز دولتی آن را به بانک ها ارائه داد؛ این اختلاف ارز از جیب تولید کننده پرداخت می شود و این برای هیچ کسی امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که خشکسالی به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده، گفت: علی رغم خشکسالی، مجوزهای زیادی برای نهاده های کشاورزی بخصوص سموم صادر می شود و اکنون حدود ۶۰۰ وارد کننده سموم و ۸۰ تولید کننده داریم که برای کشور ما آمار بسیار بالایی است.

کوشیار با بیان این که کالای ما را از حالت تخصصی و دارویی به کالای تجاری تبدیل شده، اضافه کرد: مسئولان شعار تولید می دهند ولی برعکس عمل می کنند و این موضوع باعث شده تولید کننده های تخصصی که کار تحقیقاتی انجام می دهند بیشتر به بازار و فروش فکر کنند.

وی فعالیت شرکت را تولید و فرمولاسیون دفع آفات نباتی کشاورزی و دام پزشکی اعلام کرد و گفت: اخیرا وارد بحث تولید کود هم شده ایم که در این راستا پنج نوع کود هم در آینده به سبد کالا خود اضافه خواهیم. ما عِرق تولید داریم ولی متاسفانه در کشور ما با واردات انبوهی که انجام می شود بسیار در مضیقه هستیم چون تعرفه ها بین تولید و واردکننده یکی شده است.

مدیرعامل شرکت «سمیران» با انتقاد از این که تمام تولید کننده ها به سوی واردات جهش پیدا کرده اند، یادآور شد: نهاده هایی که با خاک سر و کار دارند اگر غیر استاندارد باشند باعث انهدام خاک و آلودگی آن می شوند. از طرفی هر سال مساحت زمین های زیر کشت کاهش پیدا می کند و به نقطه ای می رسیم که به علت مصرف بی رویه سم و کود بی کیفیت، دیگر نمی شود به مواد غذایی که مصرف می کنیم اعتماد کرد زیرا سالم نخواهند بود.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha