۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
مشکلات پروژه سامانه گرمسیری ازگله کرمانشاه حل می شود
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

مشکلات پروژه سامانه گرمسیری ازگله کرمانشاه حل می شود

کرمانشاه-سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکلات پروژه سامانه گرمسیری ازگله کرمانشاه حل می شود.

به گزارش بازار، عباس کشاورز روز پنجشنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی و بررسی سامانه گرمسیری ازگله کرمانشاه اظهار داشت: مقرر شده در اسرع وقت مشکلات ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این پروژه مرتفع و کارها تکمیل و آب مورد نیاز بهره برداران تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: زمان بندی مشخصی برای شروع و تکمیل مابقی اراضی این پروژه که شامل ۲۷ هزار هکتار می شود، توسط پیمانکاران و مدیران وزارت نیرو اعلام شود.

وی تصریح کرد: کل اراضی تحت پوشش این پروژه ۳۴ هزار هکتار است که با تکمیل چهار هزار و ۷۰۰ هکتار آن تا اوایل اسفند سال جاری و با لحاظ ۲ هزار هکتار که قبلاً اجرایی شده است مابقی ۲۷ هزار هکتار اراضی این طرح جهت اجرا و پس از تامین اعتبار لازم زمان بندی شود.

عباس کشاورز همچنین روز پنجشنبه در حاشیه بازدید و بررسی پروژه های آبیاری حوزه کشاورزی سرپل‌ذهاب افزود: هم اکنون شبکه های آبیاری احداث شده در مرحله ثبت تعاونی تولید روستای جگیران است.

وی اظهارداشت: حدود ۲ هزار هکتار اراضی شبکه جگیران زیرپوشش ایستگاه پمپاژ شده شماره یک، آماده بهره برداری است که جهاد کشاورزی باید نسبت به معرفی و الگوی کشت و نیاز آبی و ترغیب کشاورزان برای انعقاد قرارداد تحویل حجمی و اشتراک آب آن اقدام کند.

کشاورز ادامه داد: ایستگاه پمپاژ شماره ۲ توسط شرکت آب نیرو در دست تکمیل و قرار است جهاد کشاورزی نسبت به اتصال حوضچه های شبکه‌های فرعی به اصلی و انجام تست شبکه فرعی ظرف ۹۰ روز بعد از تکمیل ایستگاه اقدام نماید.

کد خبر: ۲٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha