۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
صدور برخط مجوزهای صنفی شاید از هفته آینده
سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد

صدور برخط مجوزهای صنفی شاید از هفته آینده

خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به علت اینکه برخی از دستگاه ها در ارائه استعلام برخط به درگاه ملی مجوزها مشکلات فنی دارند صدور مجوزهای صنفی آن هم به صورت برخط با کندی مواجه شده است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری (۲ اسفند) گفت: طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان مجموع درآمدهای دولت بوده است که معادل ۹۰ درصد رقمی است که در بودجه مصوب شده بود.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش میزان درآمدهای در امسال بوده است. در درآمدهای جاری، حوزه مالیات و سایر درآمده‌های دولت نزدیک به ۱۰۰ محقق شده است.

خاندوزی گفت: در حوزه هزینه‌ای در یازده ماهه هزار و صد و ۵۴ میلیارد تومان مجموع هزینه‌های دولت در یازده ماهه بوده که در مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی اقتصادی دولت می گوید: پرداخت به طرح‌های عمرانی ۱۰۴ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است. ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق فروخته شده دولت بازپرداخت کرده است. ماهانه ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت صرف بازپرداخت اصل و سود سال‌های گذشته شده است.

خاندوزی گفت: بر اساس گزارش خزانه داری کشور اعلام کرده مانده بدهی دولت در ۱۱ ماهه امسال عدد صفر را نشان می‌دهد که در مقایسه با پارسال که ۴۵ هزلار میلیارد تومان بوده نشان دهنده این است که دولت در قبال سیاست‌های انضباطی به این عدد رسیده است. بانک مرکزی آماری را منتشر کرد که در دوازده ماهه منتهی به دی روند نقدینگی کاهشی است.

خاندوزی گفت: صدور مجوزهای صنفی آغاز شده است. اما با توجه به اینکه نیازمند این بودیم که از طرف برخی از دستگاه ها پاسخ استعلام ها برخط انجام شود. کندی و تاخیری که صورت گرفته برای تمام مجوزها ناشی از این است که برخی از دستگاه ها برای ارسال استعلام به لحاظ فنی اختلال دارند که امیدواریم این مسیر هر چه سریع تر به حد مطلوب برسد.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha