۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
استقبال از بخشش جریمه دیرکرد تسهیلات بانک کشاورزی
بخشش 6 درصدی جرایم دیرکرد

استقبال از بخشش جریمه دیرکرد تسهیلات بانک کشاورزی

بانک کشاورزی به تازگی طرحی را برای حمایت از طرح های از تولیدی و اشتغالزا اجرا کرده که بر مبنای آن تسهیلات گیرندگان مشمول بخشش ۶ درصدی در جریمه دیرکرد می شوند و این طرح مورد استقبال قرار گرفته است

بازار؛ گروه بورس: بانک کشاورزی به منظور مساعدت با مشتریان دارای بدهی تسهیلات ریالی و با هدف حمایت از تولید و اشتغال، طرح حمایتی جدید «عید تا عید» را که همزمان با آغاز دهه فجر و اعیاد ماه مبارک رجب رونمایی کرده بود هم اکنون در حال اجراست و بسیاری از دریافت کنندگان تسهیلات مشمول بخشودگی ۶ درصدی در جریمه دیرکرد شدند.
این طرح از آنجایی دارای اهمیت است که بسیاری از شرکت های تولیدی به دلیل افزایش هزینه ها با کمبود سرمایه در گردش مواجه شده اند و این اقدام بانک کشاورزی به نوعی درک شرایط ویژه اقتصاد کشور است که در نتیجه رکود و تورم به وجود آمده و از طرف دیگر این بانک برای اینکه بتواند همچنان نقش حمایتی خود از تولید را حفظ کند باید بتواند تسهیلات اعطایی قبل را به موقع دریافت کند تا آن را در اختیار متقاضیان جدید قرار دهد.
بر مبنای این طرح کلیه شعب بانک کشاورزی می توانند در قالب طرح «عید تا عید» مساعدت لازم را در اعمال بخشودگی ۶ درصد وجه التزام (جریمه دیرکرد) با مشتریانی که بدهی تسهیلات ریالی خود را به صورت نقدی تسویه می کنند، بدون هیچ محدودیتی از لحاظ مبلغ، بعمل آورند.

به عبارت بهتر تسهیلات گیرنده با پرداخت اصل پول دریافتی، از پرداخت جریمه معاف خواهد شد.
در حالی که برخی از بانک ها در سال های گذشته متهم به دریافت سود مرکب از تسهیلات بنگاه های اقتصادی هستند بانک کشاورزی به تولیدکنندگان تخفیف در جریمه می دهد تا ضمن افزایش گردش مالی بانک، زمینه برای حمایت از سایر تولیدکنندگانی که این روزها بیش از پیش به تسهیلات نیاز دارند، فراهم شود.

در مباحث توسعه کشاورزی یکی از راه‌حل‌های رفع مشکل مالی کشاورزان اعطای اعتبارات است. اثر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی بر ارزش‌افزوده زیر بخش‌های زراعت و باغبانی، دامپروری و شیلات نه تنها بر اشتغال زایی، بلکه بر صادرات هم تاثیر گذار است، از این رو اجرای طرح بخشودگی جریمه دیرکرد هم به کاهش هزینه های سرمایه گذاران و افزایش بهره وری و حاشیه سود انها کمک می کند.

پیش از این نیز بانک کشاورزی همزمان با آغاز سال زراعی جدید و به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تأمین منابع مالی طرح‌های تولیدی و همچنین مساعدت با بدهکاران این بخش، طرح ویژه «وصول مطالبات برای حمایت از تولید» را اجرا کرده بود.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha