در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

آخرین نشست دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران، با حضور اعضای اتاق و با محوریت مباحثی در زمینه لایحه بودجه ۱۴۰۲ و همچنین انتخابات آتی اتاق ایران، برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بیست و هفتمین و آخرین نشست از دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران، با حضور اعضای پارلمان بخش خصوصی در محل اتاق ایران برگزار شد. مسائل مرتبط با انتخابات اتاق ایران که در اسفندماه برگزار می‌شود، یکی از مسائل مطرح شده در این نشست بود؛ هرچند پرداخت به مباحث اقتصادی ازجمله لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز در این نشست وزن بالایی داشت.

قانون را رعایت کنیم و همدل باشیم
در نطق پیش از دستور بیست و هفتمین و آخرین نشست از دوره نهم هیات نمایندگان اتاق ایران، سادینا آبایی، نایب‌رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق ایران، روند انتخابات هیات نمایندگان دوره دهم را رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: همین قوانین و اجرای آن بدون شک دارای اشکالات و ابهاماتی است؛ اما رعایت آن الزامی است. در کنار آن شرایط اقتصادی کشور دچار بحران شده و تنها با در کنار هم بودن امکان گذر از آن وجود دارد.

او اتخاذ رویکرد مذاکره و پذیرفتن انتقادهای سازنده، کنار گذاشتن اختلافات، رسیدن به یکپارچگی در داخل اتاق و همکاری با همه ذی‌نفعان و تعامل را برای برگزاری یک انتخابات شایسته مهم دانست و ادامه داد: اتاق ایران باید از برنامه‌های کوتاه‌مدت عبور کرده و بر اساس برنامه‌های بلندمدت حرکت کرده و همراه با بنگاه‌های اقتصادی شود و به نحوی، اقتصاد بخش خصوصی را راهبری و به اقتصاد کشور کمک کرده و آن را به اقتصاد جهانی پیوند بزند.

او اتاق ایران را خانه بخش خصوصی دانست و تأکید کرد: انتخابات تا چند روز دیگر به اتمام می‌رسد و در ادامه باید در چارچوب اخلاق با همکاری هم در راستای اعتلای بخش خصوصی قدم برداریم. این رقابت دوستانه تمام می‌شود و منتخبان باید بعدازآن به‌صورت یکپارچه و همدل حرکت کنند.

ارزش جایگاه خود در هیات نمایندگان اتاق‌ها را بدانیم
در دومین نطق پیش از دستور این نشست، محسن چمن‌آرا، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با انتقاد از عدم امکان حضور نمایندگان تشکل‌ها در هیات نمایندگان برای حضور در هیات رئیسه اتاق ایران، گفت: اعضای هیات نمایندگان باید قدر و ارزش جایگاه خود را بشناسند و برای بهبود اقتصاد کشور مطالبه‌گر باشند، راهکار ارائه دهند و پیگیری کنند. هیات نمایندگان اتاق‌ها باید برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی برنامه‌ریزی و مجدانه حرکت کنند.

کد خبر: ۲۰۷٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha