۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کمتر از ۱۰ شرکت دانش بنیان کشاورزی در مازندران فعال است
در گفتگو با بازار؛

کمتر از ۱۰ شرکت دانش بنیان کشاورزی در مازندران فعال است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: کمتر از ۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان ایجاد شد که بسیار پایین است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که کارآفرین درپی بهره گیری از فرصت ها برای تبدیل به منفعت برای جامعه است، افزود: شخصیت و منزلت اجتماعی کارآفرین در جایگاه واقعی ندارد.

عضو کارگروه اشتغال مازندران به آمار و سهمیه ایجاد ۵۳ هزار اشتغال در استان اشاره کرد و گفت:طبق آمارهای رسمی تاکنون ۴۹ هزار شغل سال جاری در استان ایجاد شده است و باید بررسی شود که این افراد جزو لیست تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با عنوان این که به دلیل آن که دولت متولی اشتغال است، افزود: این مسئله سبب شده تا رقابت برای ایجاد اشتغال از بین رود در حالی که در دیگر کشورها مسئله اشتغال در دست بخش خصوصی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قوانین دست و پاگیر مانع ایجاد کارآفرینی و اشتغال است و دولت در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفاء نمی کند.

زارعی با بیان این که مزیت اصلی مازندران کشاورزی است، گفت: بیش از ۱۵ هزار کارشناس کشاورزی در استان وجود دارد ولی اکنون هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی فعال نیستند.

وی بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی در استان کمتر از ۱۰ واحد و بسیار پایین است.

کد خبر: ۲۰۷٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha