۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
قیمت نفت برنت رشد هفتگی ۸ درصدی را ثبت کرد

قیمت نفت برنت رشد هفتگی ۸ درصدی را ثبت کرد

همزمان با بالا گرفتن مجدد تنش لفظی میان آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ و در حالی که تردیدهایی نسبت به سرعت ترمیم تقاضای جهانی برای نفت ایجاد شده است قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه افت حدودا دو درصدی را تجربه کرد، اما در مجموع معاملات هفتگی قیمت نفت شاهد رشد قابل توجهی بود.

به گزارش بازار؛ همزمان با بالا گرفتن مجدد تنش لفظی میان آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ و در حالی که تردیدهایی نسبت به سرعت ترمیم تقاضای جهانی برای نفت ایجاد شده است قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه افت حدودا ۲ درصدی را تجربه کرد، اما در مجموع معاملات هفتگی قیمت نفت شاهد رشد قابل توجهی بود.

روز جمعه چین اعلام کرد که به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا قصد ندارد برای سال ۲۰۲۰ میلادی هدف گذاری رشد مشخص کند. این خبر موجب افت قیمت نفت شد. پکن همچنین اعلام کرده که قصد دارد برای تقویت اقتصاد خود هزینه کردهای دولتی را افزایش دهد.

بر پایه این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در پایان معاملات روز گذشته با ۹۳ سنت معادل ۲.۵۸ درصد افت به ۳۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز در پایان معاملات دیروز با ۶۷ سنت معادل ۱.۹۸ درصد افت به ۳۳ دلار و ۲۵ سنت رسید. در این هفته نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به ترتیب رشد ۸ و ۱۳ درصدی را تجربه کردند.

چین همچنین گفته قصد دارد مقررات امنیت ملی جدیدی را برای منطقه خودمختار هنگ کنگ به تصویب برساند. اعلام این خبر با واکنش تند ترامپ موجابه شده و رئیس جمهور آمریکا وعده واکنش جدی به این موضوع را داده است.

پائولا رودریگوئز تحلیلگر نفتی موسسه مشورتی ریستاد انرژی در خصوص آخرین وضعیت بازار نفت اظهار داشت: «شیوع موج دوم کرونا احتمال چندان بعیدی نیست و دور جدید تعطیلی کسب و کارها می تواند خیلی سریع قیمت ها را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد.»

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. ترمیم قیمت نفت در طی روزهای اخیر تا حدودی ناشی از تلاش های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای کاهش تولید بوده است. اوپک پلاس از ابتدای ماه می کاهش ۹.۷ میلیون بشکه ای تولید نفت را کلید زده است.

همچنین تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا که نشان دهنده میزان فعالیت های برای تولید نفت در این کشور است این هفته با ۲۱ مورد کاهش به ۳۱۸ سکو رسیده است.

کد خبر: ۲۰٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha