۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
اجاره کارت بازرگانی و اخلال در بازار فولاد| قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اجاره کارت بازرگانی و اخلال در بازار فولاد| قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شود

تهران- احتیاطی، مدیر عامل شرکت تجارت فولاد فراز (تفکو) گفت: افرادی که در این بازار فولاد فعالیت و تجربه نداشته با اجاره کارت بازرگانی اقدام به صادرات می‌کنند مقصر ایجاد اخلال در بازار فولاد هستند.

رضا احتیاطی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه صادرات زیر مجموعه شغل و حرفه تجار است و لذا زیرساخت های آن به خصوص در دوران تحریم با مشکلات روبرو شده است، تاکید کرد: قوانین سخت صادراتی در سال های اخیر صادرات را برای تجار مشکل و سهم ایران را در بازار های منطقه ای، خلیج فارس و CIS کاهش داده است.

وی افزود: افرادی که در این بازار فعالیت نداشتند با اجاره کارت بازرگانی اقدام به صادرات و در بازار اخلال ایجاد کردند در کنار اینکه صادرات فولاد با محدودیت انجام می شد کشور های دیگر هم به دنبال صادرکننده ای بودند که محدودیتی نداشته باشند پس کشورهای ترکیه، چین و روسیه جای ما را گرفتند.

لزوم برگشت مالیات به صادر کننده

مدیرعامل شرکت تجارت فولاد فراز (تفکو)ضمن بیان اینکه با وضع قانون جدید باید به دنبال مشتریان قدیمی با صرف هزینه و زمان زیادی باشیم تا دوباره آنها را بتوانیم جذب کنیم، تاکید کرد: صادرات مایه انتقال ارز به کشور است.

احتیاطی افزود: مالیات بر ارزش افزوده باید مانند دیگر کشور ها به صادر کننده برگردد همچنین انتقال ارز اگر نظارت صورت نگیرد باعث آشفتگی بازار خواهد شد. باید سامانه ای واحد به امور ارز وارداتی و صادراتی رسیدگی کند و از صادر کنندگان تضمین گرفته شود که ارز را به کشور وارد کنند و اگر این موضوع را انجام ندادند جریمه های مقتضی اجرا گردد.

وی افزود: امر نظارت بسیار ساده می تواند انجام پذیرد اما دچار بی نظمی هستیم و این آسیب پذیری صادرات و واردات را بیشتر می کند نباید فراموش کنیم که صادرات فولاد برای اقتصاد کشور بسیار حیاتی است

کد خبر: ۲۰۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha