۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
گسترش تعاملات با عراق بزرگترین محور تجارت خرمشهر است
نایب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

گسترش تعاملات با عراق بزرگترین محور تجارت خرمشهر است

خرمشهر- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: زیرساخت‌های موجود در شلمچه توان تبدیل این مرز به نقطه استراتژیک بازرگانی کشور را دارد.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: جایگاه اتاق بازرگانی خرمشهر در دوره نهم از منطقه‌ای به جایگاهی ملی ارتقا یافته است.

وی افزود: بحث اصلی تجارت در خرمشهر، گسترش تعاملات با فعالان اقتصادی عراق است. نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ادامه داد: مشکلات عدیده‌ای در تجارت با عراق وجود دارد و به دلیل مرکزگرائی استان بصره، تاکنون علیرغم رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری بصره امکان رفع معضلات تجاری به وجود نیامده است.

موسوی با اشاره به ظرفیت مرز بین‌المللی شلمچه تاکید کرد: مرکز ثقل توجهات در مرکز استان به سوی رونق مرز چذابه سوق پیدا کرده است که انتظار داریم رایزنی بیشتری برای رونق تجاری مرز بین‌المللی شلمچه صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: زیر ساخت‌های موجود در مرز بین‌المللی شلمچه توان تبدیل این مرز به نقطه استراتژیک بازرگانی کشور را دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر موارد مهم مورد توافق در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق را از پیشنهادات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی عنوان کرد و گفت: این خود نشان از انجام مطالعات لازم و کار کارشناسی در این دستگاه بخش خصوصی است.

کد خبر: ۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha