۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
۶۰ درصد جمعیت عشایری استان ایلام تحت پوشش بیمه هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۶۰ درصد جمعیت عشایری استان ایلام تحت پوشش بیمه هستند

ایلام- سرواندام، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت عشایر استان ایلام تحت پوشش بیمه هستند.

روح الله سرواندام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد:از جمعیت ۶۰ هزار نفری عشایر استان ایلام تاکنون ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر از عشایر استان معادل ۶۰ در جمعیت عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: بیمه اجتماعی، صندوقی که به اعتقاد کارشناسان، چتری حمایتی بر سر روستاییان، کشاورزان و عشایر است و این قشرها بتوانند از مزیت‌هایی همچون بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام افزود: در این طرح افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه گر استان به صورت اقساط سه ماهه، شش ماهه و یک ساله نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: بیست و شش کارگزار بیمه گر در استان فعالیت دارند که شامل تعاونی‌های روستایی، شرکت‌های تعاونی عشایری، دهیاری‌ها و موسسات کارگزاری هستند.

استان ایلام با بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ خانوار عشایر حدود ۷۰ درصد گوشت قرمز و مواد لبنی و ۳۰ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha