۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
افزایش سطح تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح تقاضا برای دلار

سطح خرده فروشی آمریکا بهبود یافته و بازار اشتغال در شرایط مطلوبی قرار گرفته، که نشان می دهد اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- سطح خرده فروشی آمریکا بهبود یافته و بازار اشتغال در شرایط مطلوبی قرار گرفته، که نشان می دهد اقتصاد این کشور با رکود فاصله دارد. این آمار در کنار افزایش دوباره سطح تورمی موجب شده که انتظارات نرخ بهره ای افزایش یابد و سطح تقاضا برای دلار تقویت شود. ضمن اینکه سطح تقاضا در بازار های سهام کاهش یافته و شاخص های سهام در شرایط اصلاحی و نزولی در حرکت هستند. شاخص های داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰ از نظر تکینکالی در موج کوتاه مدت نزولی در حرکت هستند و شاخص داوجونز به محدوده حمایتی ۳۳۵۲۵ واحدی رسیده و در صورت عبور معتبر از این محدوده، احتمال نزول و اصلاح بیشتر تقویت می شود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، افزایش قابل توجه و بیش از انتظار موجودی ذخایر نفت خام در آمریکا و کاهش تقاضای صنعتی نفت موجب شده که قیمت در موج نزولی نوسان کند و در حال حاضر قیمت در محدوده پایینی چنگال اندرو صعودی میان مدت، در نوسان است و احتمال ادامه نزول قیمت در کوتاه مدت تقویت شده است. در میان مدت نیز قیمت تشکیل الگوی برگشتی سر و شانه سقف داده و از ادامه نزول تا کمتر از سطح حمایتی ۸۰ دلار برای هر بشکه حمایت کرده است.

۳- در بازار طلا، با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا که موجب افزایش سطح تقاضا برای دلار شده است، قیمت به پایین ترین سطح در سال ۲۰۲۳ اصلاح کرده و در محدوده حمایتی ۱۸۲۴ دلاری در نوسان است. واکنش قیمت نسبت به این محدوده تعیین کننده است. احتمال اول در میان مدت، عبور از این محدوده و تقویت روند نزولی است.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha