۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
قطعی گاز و بروز مشکلات اساسی برای ۱۵۰ کارخانه در استان سمنان
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

قطعی گاز و بروز مشکلات اساسی برای ۱۵۰ کارخانه در استان سمنان

سمنان- جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه قطعی گاز در اثر محدودیت.ها و افزایش مصرف گاز خانگی باید برای تمام استان‌های کشور باشد نه فقط برای سمنان، گفت: ۱۵۰ واحد تولیدی استان با مشکل روبرو شدند.

علی اصغر جمعه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن انتقاد از اعمال محدودیت‌های گاز رسانی به واحد های صنعتی استان سمنان بیان کرد: در صورتی که شاهد اعمال محدودیت‌های گاز رسانی و قطعی گاز واحدهای صنعتی هستیم باید این موضوع در تمام کشور باشد نه تنها در استان سمنان لذا خواستار توجه دولت به این امر هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ واحد صنعتی استان سمنان با قطعی گاز و مشکل روبرو شدند، افزود: سوال ما این است که اگر محدودیت ها برای مصرف گاز است چرا در استان های دیگر کشور اعمال نمی شود و چرا صاحبان مشاغل و صنایع در استان باید با خسران روبرو شوند.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه اگر قرار است گاز به صورت کشوری مدیریت شود باید شرایط برای تمام استان‌ها و صنایع کشور یکسان باشد، ابراز کرد: به علت تعطیلی واحد تولیدی فعالان اقتصادی قدرت رقابت محصول خود در بازار را دست داده‌اند.

جمعه‌ای با بیان اینکه شرایط پایداری گاز در صنایع نامطلوب است، افزود: دولت اعلام کرده که صنایع سوخت جایگزین داشته باشند اما مشکل اینجا است که تامین سوخت جایگزین مراحل اداری و دشواری‌های خاص خود را در سیستم بروکراسی پیچیده دارد.

وی با بیان اینکه ما در نشست گفتگوی بین بخش خصوصی و دولت نیز این موضوع را مطرح کردیم که از واحدهای صنعتی برای سوخت جایگزین تعهد گرفته می‌شود در حالی که اصلا این موضوع بر خلاف مصوبات هیئت دولت است، تاکید کرد: دولت باید همچنین در قانون ماده ۲۵ بهبود محیط کسب کار اهتمام داشته باشد چرا که طبق قانون دولت باید نحوه جبران خسارت‌ها را عنوان کند.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha