۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
حذف نمک و شن مطالبه ملی از شهرداران| وقتی تبریز اولین دیگری ثبت کرد
آیا تبریز روش محلول پاشی را کشوری می‌کند؟!

حذف نمک و شن مطالبه ملی از شهرداران| وقتی تبریز اولین دیگری ثبت کرد

تبریز- درحالیکه حذف نمک و شن مطالبه ملی از شهرداران سراسر کشور در هنگام بارش برف است، امسال در تبریز برای اولین بار در کشور با حذف نمک، محلول پاشی جایگزین آن شده است.

به گزارش بازار، حجم زیاد شن و نمک موجب تخریب آسفالت می‌شود، این خبری بود که چند روز پیش از سوی سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در رسانه‌های کشور منتشر شد. وی به وضعیت ناپایدار معابر شهری و محورهای مواصلاتی به هنگام بارش برف اشاره کرده و می‌گوید: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی مواجه هستند اگر قرار بود هر روز این حجم از شن و ماسه بریزند چیزی از آسفالت خیابان و جاده‌ها باقی نمی‌ماند.

حالا اینجا در تبریز و برای اولین بار در کشور، شهرداری از زمستان امسال با هدف حفاظت از محیط زیست، فضای سبز شهری و آب‌های زیرزمینی اقدام به حذف نمک پاشی با اجرای روش محلول پاشی کرده است.

سال گذشته استفاده از ۵۰ هزار تن نمک در سطح شهر تبریز، اقدامی بود که در دوره مدیریت شهری سابق انجام یافته بود، یعنی با احتساب جمعیت ۲ میلیونی تبریز سهم هر شهروند چیزی حدود ۲۵ کیلوگرم نمک بوده است که طبق گفته یعقوب هوشیار، شهردار تبریز برای نخستین بار در سال جاری نمک پاشی های زمستانه حذف و اجرای شیوه نوین محلول پاشی نسبت به یخ زدائی معابر انجام شده است.

شهرداری تبریز، زمستان سال جاری را به واسطه محلول پاشی کامل معابر، آماده باش نیروهای خدماتی شهرداری و تلاش بی وقفه برای تسهیل تردد شهروندان به اتمام خواهد رسانید و با طرح‌های استقبال از بهار به پیشواز عید نوروز خواهد رفت.

دوری از نمک پاشی و استفاده از یک روش نوین برای نخستین بار در یک کلانشهر، شیوه‌ای نو پاست که از سوی یعقوب هوشیار، شهردار تبریز انجام گرفته است اما آیا شهردار تبریز این روش نوین را در اختیار دیگر کلانشهرها خواهد گذاشت؟ آیا دیگر کلانشهرها به منظور حفظ محیط زیست و ارزش نهادن به سلامتی شهروندانشان، روش نوین محلول پاشی را در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری خود قرار خواهند؟

به نظر می‌رسد با مطالبه گری شهروندان تمامی کلانشهرهای کشور، مدیران شهرداری از زمستان سال آینده مجبور خواهند بود همچون تبریز از پخش نمک و شن در معابر خودداری کنند و دراینصورت تبریز آغازگر کاری نو و جدید دیگر در تاریخ کشور خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha