۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کلاهبرداری چند صد میلیون دلاری از بودجه بیمه بیکاری در آمریکا

کلاهبرداری چند صد میلیون دلاری از بودجه بیمه بیکاری در آمریکا

مقامات ایالت واشنگتن اعلام کردند: یک شبکه پیچیده فساد که سامانه بیمه بیکاری این ایالت را هدف قرار داده بود، قبل از اینکه مقامات بتوانند حملات آن را شناسایی کنند، صدها میلیون دلار کلاهبرداری کرد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی نوشت: سوزی لواین کمیسر اداره امنیت استخدام ایالت واشنگتن گفت «به نظر من این اقدام، متحیر کننده بود. »

به گفته وی، این شبکه، درخواست‌های برخورداری از مزایای بیمه بیکاری را از طرف ده‌ها هزار نفر تنظیم کرد و بسیاری از افرادی که این مبلغ به اسم آن‌ها دریافت شد، اصلا مشاغل خود را از دست نداده بودند و بیکار نبودند.

انتشار خبر این کلاهبردای و تایید آن از طرف مقامات در حالی صورت می‌گیرد که دولت فدرال نیز روز پنجشنبه اعلام کرد هفته قبل، دو میلیون و چهارصد هزار آمریکایی دیگر به سبب آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، به جمع بیکاران این کشور پیوستند و تعداد کلی افراد بیکار شده این کشور در ۹ هفته گذشته به رقم ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسید.

وزارت کار معتقد است انتظار می‌رود بیکاری اکثریت نیروهای کاری که در هفته‌های اخیر از مشاغل خود کنار گذاشته شده اند موقت باشد، با این حال این نگرانی فزاینده‌ای در میان اقتصاددانان وجود دارد که بسیاری از این مشاغل احتمالا برای همیشه از بین بروند.

نیکلاس بلوم اقتصاددان دانشگاه استنفورد گفت «دوست ندارم این مطلب را بگویم، ولی این مسئله از آنچه که فکرش را می‌کردیم، به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت و شرایط سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که ما فکر می‌کردیم. »

دامنه گسترده بیکاری و میلیاردها دلاری که کنگره در قالب کمک به کارگران بیکار شده تصویب کرده است باعث می‌شود سامانه‌های کمک به بیکاران در آمریکا آمادگی لازم برای رسیدگی به انبوه درخواست‌های مربوط به برخورداری از مزایای این طرح‌های کمکی را نداشته باشند و در معرض کلاهبرداری قرار گیرند.

سرویس مخفی آمریکا هفته قبل در یادداشتی اعلام کرد به نظر می‌رسد یک گروه از کلاهبرداران بین المللی، سامانه پرداخت کمک به بیکاران را به ویژه در ایالت واشنگتن هدف قرار داده است. شواهدی نیز دال بر این قبیل حملات در فلوریدا، ماساچوست، کارولینای شمالی، اوکلاهما، رود آیلند و وایومینگ وجود دارد.

بازرسان اعلام کردند افراد کلاهبردار ظاهرا از طریق اطلاعات شخصی افراد که در حملات هکری قبل به سرقت رفته است، تلاش می‌کنند درخواست‌هایی را از طرف این افراد برای برخورداری از مزایای بیکاری تنظیم کنند.

خانم لواین گفت این ایالت ضمن افزایش اقدامات امنیتی در سامانه‌های خود، پرداخت‌ها را به تعویق انداخته است تا از کلاهبرداری‌های بیشتر جلوگیری کند. این امر باعث شده است درخواست‌های برخورداری از مزایای این بیمه بیکاری به مبلغ صدها میلیون دلار بلوکه شود.

درد و رنج ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا آشکار است. نظرسنجی اداره سرشماری که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد ۴۷ درصد از افراد بزرگسال اعلام کردند آن‌ها یا یک نفر از اعضای خانواده شان از اواسط ماه مارس تا کنون بیکار شده اند. بیل دبلازیو شهرداری نیویورک روز پنجشنبه گفت تقریبا از هر چهار شهروند نیویورکی یک نفر به تامین غذای خود نیازمند است.

برای تامین نیازهای غذایی ساکنان نیویورک، مقامات این شهر قصد دارند تا هفته آینده تعداد وعده‌های غذایی را که هر روز در میان مردم این شهر توزیع می‌شود به یک و نیم میلیون وعده افزایش دهند. یک میلیون وعده از این غذاها در سطح شهر توزیع خواهد شد و بقیه نیز از طریق مدارس قابل دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۲۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha