۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تصمیم شورای شهر گرگان در خصوص «عوارض» چالش صنعت ساختمان را تشدید می کند
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان:

تصمیم شورای شهر گرگان در خصوص «عوارض» چالش صنعت ساختمان را تشدید می کند

گرگان- تیموری، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: با افزایش عوارض شهری در گرگان، صنعت ساختمان را دچار چالش جدی شده و کارگاه ها تعطیل و جمع زیادی از کارگران هم بیکار می شوند.

حمیدرضا تیموری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اعضای شورای شهر ذاتاً نمایندگان و مدافعان مردم شهر هستند و بدیهی ترین وظیفه آن ها دفاع از منافع مردم و شهر است.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان افزود: در سال گذشته تصمیمی از سوی شورای شهر در خصوص عوارض شهری گرفته شد که در نتیجه آن شاهد کاهش ساخت و سازها و کاهش صدور پروانه بودیم.

وی بیان کرد: این امر درآمد شهرداری را کاهش داده و زمانی که هم بودجه و درآمدی نداشته باشیم قطعاً هم شهر و شهروندان تأثیرپذیر از این فرآیند خواهد بود.

تیموری ادامه داد: با این تصمیم افزایش عوارض شهری، صنعت ساختمان را دچار چالش شده و کارگاه ها تعطیل و جمع زیادی از کارگران هم بیکار می شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان گفت: با این تصمیم، سازندگان و تولیدکنندگان، سایر استان ها را برای ساخت و ساز انتخاب کرده و این امر برای استان و شهر خوب نیست.

وی افزود: حسب وظیفه ذاتی و در راستای صیانت از حقوق اعضای انجمن، جلسات مختلفی با شورای شهر در خصوص کاهش عوارض برگزار شده و قول و وعده هایی هم دادند اما این عمل اتفاق نیفتاد.

این فعال صنعت ساختمان گلستان با بیان این که میزان افزایش عوارض ساخت و ساز در سال ۱۴۰۱ در گرگان، پنج سال آینده لحاظ شده است، گفت: در مصوبه عوارض شهر گرگان در سال بعد، مشوق های انبوه سازان برداشته شده است.

تیموری ادامه داد: اعضای شورای شهر می توانستند تصمیم بهتری برای شهر و مردم بگیرند زیرا صنعت ساختمان پویاترین صنعت در کشور بوده و رونق آن، افزایش درآمدهای شهرداری را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha