۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
متوسط مالکیت اراضی کشاورزی در مازندران ۴ هزار متر است
در گفتگو با بازار؛

متوسط مالکیت اراضی کشاورزی در مازندران ۴ هزار متر است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط مالکیت اراضی کاورزی را در استان چهار هزار مترمربع ذکر کرد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر این که کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به نقشه‌برداری و مساحی تمامی زمین‌های کشاورزی استان اقدام کنند و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی ارائه شود، افزود: تاکنون ۷۰ درصد نقشه‌برداری زمین‌های کشاورزی استان انجام شده و ۳۰ درصد باقی‌مانده است.

وی افزود: ۵۴۰ هزار قطعه زمین کشاورزی استان تاکنون ترسیم شده و متوسط مالکیت زمین‌های کشاورزی استان ۴ هزار مترمربع است و صحت‌سنجی و آمار دقیقی از سطح زیرکشت محصولات و مساحت زمین‌های کشاورزی استان انجام شود تا آماری که ارائه می‌شود مستند و قابل دفاع باشد.

وی ادامه داد: یکی از ایرادات کار کردن در استان این است که بی برنامه جلو می‌رویم در حالیکه برای هر مرحله از کار باید برنامه‌محور باشیم و باید دقت کافی داشته باشیم تا هیچ انحرافی در توزیع و مصرف کودهای شیمیایی به وجود نیاید.

عنایتی تصریح کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران باید پای کار بیاید و در حل مشکلات و نارسایی‌های موجود کمک‌کار جهاد کشاورزی باشد زیرا مراکز جهاد کشاورزی حالت رهاشدگی دارند که لازم است حضور مدیران و معاونین در مراکز بیشتر باشد و نقش آنان در پیشبرد امور برجسته‌تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: به اندازه‌ای که تکنولوژی و فناوری پیشرفت کرد، نتوانستیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم درحالیکه لازم است از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در این خصوص بهره‌گیری شود.

وی با عنوان این که شرایط مناسبی از لحاظ منابع آبی نداریم، گفت: باید خودمان را با این شرایط سازگار کنیم که انتظار ما از مراکز تحقیقاتی در این زمینه بسیار بالاست.

کد خبر: ۲۰۶٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسماعیل سنچولی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      1 0
      باسلام آقای عنایتی چرا جهاد به ما تراکتور نمیده چکار باید کنم