۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
۲ ایستگاه جدید مترو افتتاح می شود
شهردار تهران:

۲ ایستگاه جدید مترو افتتاح می شود

زاکانی، شهردار تهران گفت: ایستگاه مترو دادمان تا چند هفته دیگر و ایستگاه میدان کتاب؛ خردادماه افتتاح می شود

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در جریان انجام تست گرم مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ مترو تهران با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت شهری و شورای ششم توجه به تکمیل هفت خط در حال فعالیت مترو است، گفت: تست گرم خط ۷ مترو از ایستگاه میدان صنعت تا میدان کتاب انجام شد، در ایستگاه دادمان هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده که تا پایان اسفند این ایستگاه و خرداد سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد.

زاکانی افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان با هدف مطلوبیت بهره‌مندی و تکمیل هفت خط مترو پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران گفت: ساخت خطوط ۱۰ و ۱۱ سال آینده آغاز می‌شود و برای خط ۸ و ۹ تمهیداتی پیش‌بینی شده تا فضای بهره‌مندی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خط ۷ از ورزشگاه تختی در منطقه ۱۳ آغاز می‌شود و تا میدان صنعت ادامه دارد؛ ایستگاه تختی جنبه پایانه‌ای دارد و امیدواریم سال آینده به نتیجه برسد.

شهردار تهران تصریح کرد: معماری سنتی در ایستگاه‌های مترو یکی از ویژگی‌هایی بود که به عنوان الگوی اول در ایستگاه قیام اجرایی شد و تلاش بر این بود که به سمتی برویم که فضاهای ایستگاهی را با معماری هویت ایرانی-اسلامی شکل بدهیم تا هم طراوت و لطافت زیر زمین فراهم شود و هم سنخیت در ارائه خدمت فراهم باشد که مورد استقبال بود و در ایستگاه دادمان نیز به سمت روش سنتی رفته‌ایم و امیدواریم ظاهر آن زیبایی و طراوت را فراهم کند؛ ایستگاه‌های جدید بهتر و زیباتر از ایستگاه‌های قبل خواهد بود.

زاکانی با اشاره به انجام تست گرم خط ۶ در مدت اخیر گفت: امیدواریم با افتتاح خط ۶ خدمات رسانی جدی به مردمی که مسافران این خط خواهند بود، صورت پذیرد؛ کارها در حوزه مترو به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و به هیچ وجه کاری را معطل انجام کار دیگری نگه نمی‌داریم.

کد خبر: ۲۰۶٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha