۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
۴۰ درصد بیکاری‌ها در آمریکا همیشگی خواهد بود
بر اساس نتایج یک بررسی

۴۰ درصد بیکاری‌ها در آمریکا همیشگی خواهد بود

براساس نتایج یک بررسی، نزدیک به ۴۰ درصد از بیکاری‌های به جا مانده از همه گیری کرونا در آمریکا همیشگی خواهد بود و انتظار بازگشت به کار بی فایده است.

به گزارش بازار، بر اساس نتایج یک بررسی که از سوی اقتصاددانان در آمریکا انجام شده نزدیک به ۴۰ درصد از بیکاری‌های به جا مانده از همه گیری ویروس کرونا در این کشور همیشگی خواهد بود و انتظار بازگشت به کار بی فایده است.

همه گیری جهانی ویروس کرونا همچنان بازار کار را در آمریکا درهم می‌کوبد؛ هفته‌ی گذشته دو میلیون و چهارصد هزار نفر دیگر در این کشور برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند و اگر چه میزان افزایش بیکاران کندتر شده، اما هم اکنون بیش از ۳۸ میلیون آمریکایی از کار بیکار شده اند. این رقم نزدیک به یک چهارم نیروی کار آمریکا را در بر می‌گیرد و این کشور، چنین بیکاری گسترده‌ای را از زمان رکود بزرگ تاکنون شاهد نبوده است.

بر اساس این گزارش، ظرف ۹ هفته‌ی گذشته بیش از ۳۸ میلیون نفر در آمریکا برای دریافت بیمه‌ی بیکاری ثبت نام کرده اند. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که این رقم سرسام آور است.

بسیاری از مردم آمریکا از این هراس دارند که پس از پایان همه گیری ویروس کرونا آیا خواهند توانست دوباره به کارهای گذشته بازگردند یا کار تازه‌ای برای خودشان دست و پا کنند. این نگرانی است که بیشتر اقتصاددانان این روزها به آن می‌پردازند. برخی می‌گویند از آنجا که بسیاری از بیکاری‌ها در بخش خرده فروشی و رستوران‌ها اتفاق افتاد پس به محض اینکه وضعیت عادی شود و اقتصاد رونق بگیرد این مشاغل نیز باز خواهند گشت. اما بر اساس نتایج یک بررسی که اقتصاددانان انجام داده اند گفته می‌شود نزدیک به ۴۰ درصد این بیکاری‌ها همیشگی خواهند بود.

ویروس کرونا ضربات سنگینی را به اقتصاد دنیا وارد کرده است و هر روز هم بر دامنه بحران افزوده می شود.

کد خبر: ۲۰٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha