۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱
مزایای صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس

مزایای صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: خرید واحدهای صندوق‌های طلا یکی از روش‌های جذاب سرمایه گذاری در طلاست.

به گزارش بازار، اشکان ارشد درباره مزایای این صندوق ها گفت: صندوق های طلا حواله های یک روزه سکه را خریداری می کنند، سپس آنها را به واحدهای کوچک تقسیم می کنند و این امکان را به سرمایه گذار می دهند تا با حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بتوانند یکی از واحدهای این صندوق را خریداری کند.

وی افزود: شفافیت در معامله و قیمت خرید و فروش از مزایای دیگر این صندوق های طلاست که هر لحظه سرمایه گذار می تواند روی تابلو این قیمتها را چک کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مزیت مهم دیگر این صندوق های طلا اینکه این صندوق ها نیاز به نگهداری فیزیکی طلا را ندارند و حواله های که در پرتفوی بورس ثبت می شود، در واقع دارنده طلا محسوب می شود و نیازی به رفت و آمد فیزیکی در این خصوص وجود ندارد.

ارشد تصریح کرد: این صندوق ها نیاز سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در طلا تا حد زیادی برطرف کرده اند و این امکان را به سرمایه گذار می دهند که در این دارایی ارزشمند سرمایه گذاری کند.

این کارشناس هر چند توجه به میزان حباب سکه را موضوع مهمی در این راستا بیان کرد و گفت: میزان حباب سکه است که اختلاف ارزش سکه با عددی که روی تابلو معامله می شود، سرمایه گذار باید در هنگام خرید طلای بورسی آن را مورد توجه قرار دهد تا دچار زیان نشود.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha