۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
رئیسی مورد استقبال رسمی «جین پینگ» قرار گرفت
در ساختمان کنگره ملی خلق چین؛

رئیسی مورد استقبال رسمی «جین پینگ» قرار گرفت

آیین استقبال رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، دقایقی پیش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر، بامداد سه شنبه به وقت تهران وارد پکن پایتخت چین و دومین شهر بزرگ این کشور شد و در پای پرواز مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن وزیر فرهنگ و گردشگری چین قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از آیت الله رئیسی ظهر امروز به وقت تهران - ساعت ۱۷ به وقت پکن - انجام شد.

هنگام ورود آیت‌الله رئیسی به ساختمان کنگره مارش خوش‌آمد گویی توسط سه نفر از اعضای گارد احترام نواخته شد و در ادامه به افتخار رئیس جمهور اسلامی ایران و هیات عالیرتبه همراه ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

در ادامه پس از قرار گرفتن آیت‌الله رئیسی و شی جین پینگ روسای جمهور ایران و چین، در جایگاه رسمی، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس رئیسان جمهور ایران و چین از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند. همچنین با استقرار مجدد سران دو کشور در جایگاه رسمی همچنین گارد احترام از مقابل آیت الله رئیسی و جی پینگ رژه رفتند.

پس از گرفتن عکس یادگاری رئیسان جمهور ایران و چین، اعضای هیات‌های عالیرتبه دو کشور معرفی شدند و بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دوجانبه هیات‌های عالرتبه دو کشور برگزار شد.

پس از این نشست اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین در حضور روسای جمهور به امضای مقامات دو کشور می‌رسد.

رئیس جمهور شهریور ماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفتگو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» به طور رسمی از رئیس جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha