۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت

دولت آمریکا اعلام کرد طبق دستور قانون گذاران، نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت خود آزاد خواهد کرد و در نتیجه قیمت نفت کاهش پیدا کرد.

به گزارش بازار، روز سه شنبه قیمت نفت کاهش یافت، پس از اینکه دولت آمریکا اعلام کرد طبق دستور قانون گذاران، نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت خود آزاد خواهد کرد و پیش بینی‌های برخی از معامله گران مبنی بر لغو یا به تعویق افتادن عرضه را نادیده گرفت. معاملات آتی خام برنت تا ساعت ۶:۲۶ صبح به وقت تهران با ۷۰ سنت یا ۰.۸۱ درصد کاهش به ۸۵.۹۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا با ۹۳ سنت یا ۱.۱۶ درصد کاهش به ۷۹.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

وزارت انرژی ایالات متحده پس از پایان جلسه قبل اعلام کرد که ۲۶ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک به فروش خواهد رساند، آزادسازی که احتمالاً ذخایر را به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۸۳ می‌رساند. معامله گران به دنبال سرنخ‌هایی از داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژانویه هستند. قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه ایالات متحده در دو ماه گذشته به جای کاهش طبق برآورد قبلی، افزایش یافت و خطر افزایش نرخ تورم در ماه‌های آینده را افزایش داد. نگرانی‌های عرضه نیز پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد که انتظار دارد تولید در ماه مارس رکوردی از هفت حوزه بزرگ شیل ایالات متحده را داشته باشد، کاهش یافت. صادرات نفت خام ترکیه پس از زلزله ویران گر در این منطقه از سر گرفته شد. مویا گفت: قیمت نفت در وضعیت تدافعی است و اگر ثابت شود مهار تورم دشوارتر شده و ممکن است بیشتر شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha