۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
۶۴ هزار تن گندم در استان سمنان خرید تضمینی شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۶۴ هزار تن گندم در استان سمنان خرید تضمینی شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۶۴ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شد، گفت: شاهد رشد چشم گیر خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل بودیم.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال جاری ۶۴ هزار تن گندم در سراسر استان سمنان خرید تضمینی شد، ابراز کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی در دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی، رغبت کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به فروش تضمینی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته خرید تضمینی گندم به ۴۰ هزار تن هم نرسیده بود اما امسال شاهد خرید تضمینی ۶۴ هزار تن گندم در استان بودیم، ابراز کرد: بیشترین این میزان گندم در میامی، شاهرود و گرمسار کشت می شود.

رشد ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه رشد ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری در سراسر استان ثبت شده است، تاکید کرد: افزایش خرید تضمینی یعنی حل مشکل بازار بهره برداران بخش کشاورزی و این موضوع می تواند به ایجاد رغبت در توسعه کشت این محصول استراتژیک منجر شود.

هاشمی با بیان اینکه برای ارتقای کیفیت آرد و نان در کنار خرید تضمینی گندم اقداماتی در استان صورت گرفته است که تنها شاهد رشد کیفی تولید نباشیم، بیان کرد: اجرای طرح مدیریت و هوشمند سازی و نظارت بر نانوایی ها و همچنین اجرای طرح مدیریت مصرف گندم، آرد و نان دو طرحی بودند که در هر دوی آنها استان سمنان توانست طبق شاخص ها رتبه اول کشور را به دست بیاورد و شاهد رضایتمندی نسبی مردم هستیم.

سال گذشته خرید تضمینی گندم به ۴۰ هزار تن هم نرسیده بود

وی با بیان اینکه در کنار خرید تضمینی تلاش کردیم تا تعاون به خصوص در زمینه های روستایی و تولیدی را در استان سمنان طی سال جاری بیش از پیش فعال کنیم، گفت: استان سمنان موفق شد در سال جاری رتبه اول کشور را در ارزیابی تعاونی های برتر به دست بیاورد که نشان می دهد اتفاقات خوبی نیز در این زمینه در حال رخ دادن است.

تامین علوفه دامداران

استاندار سمنان با بیان اینکه تهاتر علوفه برای رفع مشکلات دامداران از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است، گفت: سه هزار و ۱۲۲ نفر در استان سمنان توانسته اند از تسهیلات دامدار کارت ویژه رونق تولید و تامین علوفه مورد نیاز دام هایشان بهره مند شوند.

هاشمی با بیان اینکه طی بازه زمانی یک سال اخیر سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت در استان سمنان پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات برای کاهش موانع تولید بین دامداران و عشایر اعطا شده است.

رشد ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری در سراسر استان ثبت شده است

وی همچنین با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال از ۱۰۶ واحد صنعتی در استان سمنان، با حضور اعضای کارگروه رونق تولید و رفع موانع استان بازدید به عمل آمد، ابراز کرد: ۴۹ نشست کارگروه رونق تولید در استان طی یک سال اخیر برگزار شده و مشکلات و موانع تولید در بخش های صنعتی و معدنی و دامپروری و کشاورزی، بررسی شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه از نزدیک در جریان مشکلات مردم روستاهای استان قرار می گیریم، گفت: تا امروز ۷۰ برنامه ارتباط مردمی، کاروان خدمت و ملاقات چهره به چهره با مردم روستاهای استان انجام شده که هفتادمین آنها هم در بخش رضا آباد از شهرستان شاهرود صورت پذیرفته است.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha